Tukea perheelle

Tukea perheen ja parisuhteen kysymyksissä saat sekä Espoon seurakuntien toiminnasta että Espoon seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Espoon seurakunnissa toimivat kaikenmuotoiset ja kaikenlaiset perheet. Yksin, kaksin, yhdessä, lapset, äidit, isät, isovanhemmat, kummit, tilaa riittää. Toimintaa tukee perheessä, parisuhteessa ja vanhemmuudessa jaksamista sekä kristillistä kasvatustyötä.

Oma paikkasi voi löytyä avoimista tai määräaikaisista harrastus- ja vertaisryhmistä. Tervetuloa mukaan myös perheleireille, -retkille ja muuhun vanhemmille, pariskunnille ja koko perheelle suunnattuun toimintaan.

Helppiluurit vanhemmuuden ja perhetilanteen kysymyksiin

Seurakuntien helppiluuriin voit soittaa, kun mikä tahansa arjen kuvio askarruttaa tai kaipaat juttuseuraa. Puhelimeen vastaavat varhaiskasvatuksen ja perhetyön ammattilaiset.  He tarjoavat keskusteluapua, mikäli neljän seinän sisällä oleminen kiristää hermoja ja nostaa pintaan kasvatukseen, parisuhteeseen tai eroon liittyviä pohdintoja. Ole rohkeasti yhteydessä! Jaettu huoli on kevyempi kantaa.

Espoon tuomiokirkkoseurakunta
ma–pe klo 9–15 (jätä tarvittaessa yhteydenottopyyntö)

• perhetyönohjaaja Kirsi Kanerva, 050 511 0165, kirsi.kanerva@evl.fi
  • perhetyönohjaaja Outi Wenell, 040 5474 146, outi.wenell@evl.fi

Espoonlahden seurakunta
ti–pe klo 9–15

• perhetyönohjaaja Tiina Välimäki, 050 511 0504, tiina.valimaki@evl.fi

Arki toimivaksi -perhekäynnit, lisätietoja täältä.

• perhetoiminnanohjaaja Tanja Routama, 050 441 9154, tanja.routama@evl.fi

Olarin seurakunta
ma-pe klo 9-15 (voit jättää myös yhteydenottopyynnön)

• perhetyöntekijä Paula Bruce-Haatainen, 040 503 7622, paula.bruce-haatainen@evl.fi

Tapiolan seurakunta

Linkkejä

Parisuhteeseen, vanhemmuuteen ja kasvatukseen liittyviä kysymyksiä käsitellään myös Kirkon perheasiain neuvottelukeskuksenLinkki avautuu uudessa välilehdessä , VäestöliitonLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Parisuhdekeskus Katajan Linkki avautuu uudessa välilehdessäsivuilla.

Keskusteluapua on tarjolla myös kirkon ylläpitämissä puhelin- ja verkkoauttamisen palveluissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Espoon seurakuntien perhetyöstä löytyy lisätietoja Tule mukaan-osiosta, kohdasta Parisuhde.

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Isä! isille.info -verkkosivustoLinkki avautuu uudessa välilehdessä kokoaa yhteen isä- ja isyyskeskustelua.

Kirkkohallituksen tuottama Perheneuvonnan lyhyt historiaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuvassa on pienen lapsen vanhemmat kääntyneinä poispäin toisistaan.
YouTube-video