Soukan kappelin arkkitehtuuri

Soukan kappelin alttariseinänä on paljas kalliopinta, joka kuvastaa ihmisen yhteyttä maahan. Kallion äärellä oleva alttari ja kamarasta nouseva kupariristi kuvastavat ihmisen ainoaa turvaa elämän myrskyissä.

Kattorakenteena on avaruusristikko ja muurien yläosat ovat vapaat. Nämä kuvastavat ihmisen kaipuuta kirkkauteen, paluuta valoon ja vapauteen, rakenteen puhtautta ja keveyttä.

Kappelissa on pyritty siihen, että ihmiset voisivat luottavaisina hiljentyä kuuntelemaan. Salin valkoiset tiiliseinät on muurattu niin, että saumat muodostavat yhtenäiset pysty- ja vaakalinjat.

Sisäkuva kappelista. Etualalla viherkasvi ja louhittua kallioseinää sekä saarnastuoli.

Kappelin alttari.

Valokuvan etualalla pöytä, jolla on 2  kynttilää ja 2 orkideaa. Taustalla pöytä- ja tuolirivejä.

Seurakuntasali.

Yleiskuva laitoskeittiöstä.

Soukan kappelin pääkeittiö (ammattilaiskäyttöön).