Ohjelma SyysMatin Markkinoilla

Vuoden 2024 ohjelma lisätään tänne, kunhan se aikanaan valmistuu. Alta näet kuitenkin, minkälaista ohjelmaa meillä on ollut. Vuosittain ohjelma muuttuu hieman, mutta suurin osa suosituista osista jatkuu tänäkin vuonna.

SyysMatin Markkinoiden tarvikkeita varastohyllyllä: esim. kylttejä, laatikoita ja peltiämpäreitä. ja

Maaliskuu 2024. Vaikka SyysMatin Markkinoiden tavarat ovat vielä varastossa, markkinoita varten tehdään jo monenlaista: myyjähaku on jo avoinna, vapaaehtoisia aletaan pian hakea, verkkosivuja päivitetään jne.

SyysMatin Markkinoiden ohjelma 2023

(muutokset mahdollisia)

Lauantaina 16.9. klo 10–16

Kirkkopuisto 5 – Kirkkoranta 2

Eläimiä Kollikulmalla, Kirkkopuisto 5: kaneja, alpakoita, poneja, veto- ja halikoiria sekä mahdollisia yllätyseläimiä. Eläimet ovat paikalla klo 10:stä lähtien niin kauan, kuin jaksavat.

10.00 Markkinoiden avaus, Tapulitori

Klo 10–16

Puuhaa lapsille:

• Kepparipaja ja keppihevosrata seurakuntatalolla
  • Nikkarointipaja jokirannassa. Tehdään vaikka käpylehmiä!
  • Kalastusta jokirannassa
  • Pelikenttä Nostalgia-kaffeterian vieressä: puujaloilla kävelyä, purkkikävelyä, hernepussinheittoa ja jättihyppynarulla hyppimistä
  • Kaarnalaivatelakka jokirannassa
  • Labyrintti-pyhiinvaellus jokirannassa
  • Kollipolku, lähtö Tuomiokirkon edestä
  • Nalle-vaarin polku pikkulapsille jokirannassa

Koettavaa kaikenikäisille:

• Kirkkomaan kasvit -polku, lähtö kirkon edestä
  • Pyhiinvaellus kirkkomaalla, lähtö Tapulitorilta
  • Eläimiä Kollikulmalla: alpakat, kanit, ponit, veto- ja halikoirat. Eläimet ovat paikalla klo 10:stä lähtien niin kauan, kuin jaksavat.
  • Ikoninäyttely seurakuntatalolla.
  • Puuhaa ja murkinaa Espoon VPK:lla: buffet kaikkien makuun, suihkutusseinä, pomppulinna, alkusammutusnäytöksiä ja upea vanha paloauto. Pääset myös tapaamaan savusukeltajan, pintapelastajan ja metsurin.
  • Rukoushelmiä ja muuta askartelua seurakuntatalolla. Tee itsellesi omat helmet.

10.00–16.00 MAF:n lentosimulaattoria voi kokeilla seurakuntatalossa (keppihevospajan läheisyydessä)

11.00 Enkelikierros pikkulapsiperheille Tuomiokirkossa

11.00 Ikoninäyttelyn esittely seurakuntatalossa. Alarik Corander esittelee

11.00–14.00 Lagstadin kotiseututalon ovet avoinna (os. Vanha Lagstadintie 4).  Kirjatori, kahvila, tutustuminen 150 vuotta vanhaan koulurakennukseen.

11.00–16.00 Pelikenttä avoinna Nostalgia-kaffeteriaa vastapäätä

11.00–15.00 Ikonimaalarit paikalla seurakuntatalolla

11.00 ja 13.00 Hautausmaakierrokset, lähtö Tuomiokirkon edestä

12.00 ja 14.00 Kirkon ja urkujen esittely Tuomiokirkossa

12.00–16.00 Pitsinnypläystä seurakuntatalon aulassa. Myös vieraat voivat kokeilla nypläystä.

Sunnuntaina 17.9. klo 10–16

Kirkkopuisto 5 – Kirkkoranta 2

Eläimiä Kollikulmalla, Kirkkopuisto 5: kaneja, alpakoita, poneja, veto- ja halikoiria.

10.00 Iloinen perhemessu Tuomiokirkossa

10.00–15.00 Puuhaa lapsille

• Kepparipaja ja keppihevosrata seurakuntatalolla -  Huom! Kepparipaja aukeaa klo 11.
  • Nikkarointipaja jokirannassa. Tehdään vaikka käpylehmiä!
  • Kalastusta jokirannassa
  • Kaarnalaivatelakka jokirannassa
  • Labyrintti-pyhiinvaellus, Nostalgia-kaffeterian vieressä
  • Kollipolku, lähtö Tuomiokirkon edestä
  • Kirkkomaan kasvit -polku, lähtö Tuomiokirkon edestä
  • Nalle-vaarin polku pikkulapsille jokirannassa

Koettavaa kaikenikäisille:

• Kirkkomaan kasvit -polku, lähtö kirkon edestä
  • Pyhiinvaellus kirkkomaalla, lähtö Tapulitorilta
  • Ikoninäyttely seurakuntatalolla.
  • Vanha Setra S6 -museobussi kiertelee alueella ja ottaa kyytiin ilmaiseksi. Pysäkit Kirkkoväärtintien alussa, Espoon asemalla ja Kirkkorannantiellä. Bussiin mahtuu 16 matkalaista. Kuskina Pekka.

10.00–16.00

• Markkinakojut avoinna
  • Paikalliset järjestöt esittäytyvät
  • Pyhiinvaellus, lähtö Tapulitorilta
  • Rukoushelmiä Seurakuntatalossa. Tee itsellesi omat helmet.
  • Mahdollisuus hiljentyä ikonialttarin äärellä

11.00–15.00 Ikonimaalarit paikalla seurakuntatalolla

11.00 Ikoninäyttelyn esittely seurakuntatalossa. Alarik Corander esittelee

11.00–14.00 Lagstadin kotiseututalon ovet avoinna (os. Vanha Lagstadintie 4). Kirjatori, kahvila, tutustuminen 150 vuotta vanhaan koulurakennukseen.

11.00–16.00 Pelikenttä avoinna Nostalgia-kaffeteriaa vastapäätä

11.00 ja 13.00 Hautausmaakierrokset, lähtö Tuomiokirkon edestä

12.00 Kirkon ja urkujen esittely tuomiokirkossa

3.00 ja 15.00 Lauletaan riparilauluja Nostalgia-kaffeteriaa vastapäätä

14.00 Kirkon holvimaalausten esittely tuomiokirkossa

16.00 Kellot soivat markkinoiden päättyessä.

Markkinoille on vapaa pääsy. Ethän tule flunssaoireisena.
Lintuinfluenssauhan vuoksi SyysMatin Markkinoilla ei ole tänä vuonna kanoja.

// ]]>