Ehtoollisvälineistöä Suvelan kappelista

Jumalanpalveluselämä Espoon seurakunnissa

Espoon kaikissa seurakunnissa vietetään messua eli ehtoollisjumalanpalvelusta. Tapahtumakalenterista ja Kirkko ja kaupunki -lehdestä seurakuntien rivi-ilmoituksista näet tarkemmin, missä ja mihin aikaan messua vietetään.

Jumalanpalvelukset verkossa

Espoonlahden seurakunta

Messu toimitetaan verkkoon suoratoistettuna seurakunnan Facebook-sivulla
www.facebook.com/espoonlahdenseurakunta. Kirkonmenot ovat katsottavissa Facebook-sivullamme myös lähetyksen jälkeen.
Huom! Facebook-sivumme ovat avoimet, joten voit katsoa videoita, vaikka sinulla ei olisi Facebook-sovellusta.
Kun Facebook ehdottaa kirjautumista, klikkaa kirjautumisikkunoiden alta pienellä löytyvää tekstiä "Ei nyt".

Espoon tuomiokirkkoseurakunta

Espoon tuomiokirkon jumalanpalvelukset lähetetään tuomiokirkon Facebook-sivun kautta: https://www.facebook.com/EspoontuomiokirkkoLinkki avautuu uudessa välilehdessä . Espoon tuomiokirkkoseurakunnan messuja suoratoistetaan satunnaisesti, ei säännöllisesti. Tieto suoratoistosta löytyy tapahtuman ilmoituksesta, ja löydät ne parhaiten tapahtumahausta tämän linkin takaa: Espoon tuomiokirkkoseurakunnan jumalanpalveluselämä

Leppävaaran seurakunta

Joka sunnuntai klo 11 vietetään messua Leppävaaran kirkossa. Messu striimataan Leppävaaran seurakunnan YouTube-kanavalle noin kerran kuukaudessa.

Lisätietoja leppavaaranseurakunta.fi

Olarin seurakunta

Olarin seurakunnan päivämessua vietetään Olarin kirkossa sunnuntaisin ja pyhäpäivisin klo 10. (Kesä-elokuussa klo 11).

Messu pyritään myös striimaamaan Youtubessa, Olarin seurakunnan kanavalla suoratoistettuna.

Katso täältä:  Youtube, Olarin seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Messukäytännöistä Olarissa tarkemmin espoonseurakunnat.fi/olarin-seurakunta.

Tapiolan seurakunta

Messu sunnuntaina klo 10 ja viikkomessu keskiviikkona klo 8 Tapiolan kirkolla, Kirkkopolku 6. Keskipäivän rukous maanantaisin, keskiviikkosin ja perjantaisin klo 12 Tapiolan seurakunnan Facebook-sivulta linkistä: www.facebook.com/Tapiolanseurakunta.

Lisätietoja: tapiolanseurakunta.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Esbo svenska församling

Gudstjänsten direktsänds på nätet via Facebook, https://www.facebook.com/www.esboforsamingar.fi
och kan ses också efter sändningstidens slut. Egen Facebookinloggning behövs inte.

Messu – kristittyjen yhteinen juhla

Kaikissa Espoon kirkoissa järjestetään jumalanpalvelus sunnuntaisin ja pyhäpäivinä. Sunnuntai on kristityille erityinen päivä, sillä se muistuttaa Jeesuksen ylösnousemuksesta. Kaikki ovat tervetulleita jumalanpalveluksiin.

Suurin osa espoolaisista jumalanpalveluksista on messuja eli ehtoollisjumalanpalveluksia. Messuja on myös arkisin, ja kirkkojen lisäksi niitä järjestetään useimmilla kappeleilla. Voit siis löytää oman jumalanpalvelusyhteisösi aivan läheltä! Säännöllisten messujen esittelyt löytyvät vasemman laidan valikosta ja kaikkien messujen tarkat tiedot tapahtumakalenterista.

Tavallisten jumalanpalvelusten ohella seurakunnissa järjestetään monenlaisia erityismessuja esimerkiksi lapsille, nuorille ja perheille. Pop-messut, Pysäkkimessut ja HalleLuja-messut poikkeavat tavallisista jumalanpalveluksista musiikiltaan ja muulta toteutustavaltaan. Erityisiä messuja ovat myös adventin, joulun ja pääsiäisen juhlamessut, ja ne täyttävätkin kirkkosalit vuosi vuodelta – samoin kuin koulukirkot ja konfirmaatiot.

Kirkkoväärtiksi, ehtoollisavustajaksi...?

Seurakuntalaisia tarvitaan messussa erilaisiin palvelutehtäviin. Jos asia kiinnostaa sinua, ota yhteyttä seurakuntasi vapaaehtoistyöstä vastaavaan työntekijään, hän neuvoo eteenpäin. Vapaaehtoistyöstä vastaavat löytyvät täältä: Vapaaehtoiset

Messu Leppävaaran kirkossa, kuva on otettu keskikäytävältä alttaria kohti. Kirkko on täynnä ihmisiä.
Kuva Mikko T. Helminen.

Kirkkovuoden tekstit tälle päivälle

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Klikkaa kuvaa, ja pääset katsomaan haluamasi kirkkovuoden päivän raamatuntekstit.