#Luojankiitos - tekoja luomakunnan hyväksi

Reformaation juhlaviikko Espoossa 30.10-5.11.2017

500 vuotta sitten kirkastimme uskon perusteita. Nyt tarvitsemme uutta näkökulmaa ympäristöön ja luontoon.

Poimintoja ohjelmasta:

Ilmasto lämpenee – mitä sitten?
ti 31.10.2017 Iso Omena, ravintolamaailman aukio

klo 18 Keskustelemassa mm. piispa Tapio Luoma, kirjailija Risto Isomäki, Greenpeacen maajohtaja Sini Harkki, tanssija Jarkko Lehmus sekä toimittaja, luontovalokuvaaja Kimmo Ohtonen.

klo 10–18 Toritapahtuma: vinkkejä ja ohjelmaa
Toria toteuttavat mm. Ilmastoinfo, Kierrätyskeskus, Espoon kaupunki, Espoon seurakuntien varhaiskasvattajat ja Suomen Lähetysseura.

Ihana, vastuullinen ruoka
to 2.11.2017 Iso Omena, ravintolamaailman aukio

klo 18 keskustelemassa mm. rapmuusikko Musta Barbaari, hyönteiskokki Topi Kairenius, Marttaliiton kehittämispäällikkö Kaisa Härmälä sekä Kirkko ja kaupungin päätoimittaja Jaakko Heinimäki.

klo 12–18 Toritapahtuma
Toria toteuttavat mm. Ilmastoinfo,  Martat, Espoon seurakuntien muskariopet ja WeFood.

Vegaanikokkikoulut ke 1.11., pe 3.11. ja ke 8.11.

Ekoreformaatiomessu su 5.11. klo 11 Leppävaaran kirkossa

Luontopyhiinvaellus Nuuksiossa su 5.11., lähtö Haltiasta klo 13.

Katso koko ohjelma: www.luojankiitos.fi

"Luomakunta – ei kaupan" on yksi Luterilaisen Maailmanliiton reformaatiovuoden teemoista.

Teemaviikon yhteistyökumppanit: A Rocha Finland, Changemaker – Espoon osasto, HSY, Ilmastoinfo, Kauppakeskus Iso Omena, Kirkko ja kaupunki, Kirkon Ulkomaanapu, Kierrätyskeskus, Länsiväylä, espoolaiset Marttayhdistykset, Suomen Lähetysseura ja WeFood

2017-10-09 12:10:01.0