Pääsiäinen soi Espoon kirkoissa ja kappeleissa

Pääsiäisen runsaasta musiikkitarjonnasta Espoon seurakunnissa löytyy jokaiselle jotakin. Konsertteja on passioista poppiin, ja hienoa musiikkia esitetään myös pääsiäisten messuissa ja hartauksissa.
Pääsiäsiajan musiikkia popista passioihin Espoon kirkoissa ja kappeleissa.

Alla on lueteltu kaikki pääsiäisajan konsertit Espoon kirkoissa ja kappeleissa 19.3. - 6.4.2018. Kannattaa seurata myös Espoon kirkoissa soi Linkki avautuu uudessa välilehdessä-palstaa Facebookissa!

MA 19.3. JA TI 20.3.

Ihmeellinen aamu – koko perheen konsertti ma klo 18 ja ti klo 10 Tapiolan kirkossa, Kirkkopolku 6. Tule ihmettelemään pääsiäisaamun tapahtumia pikku lampaan kanssa. Vapaa pääsy.

TO 22.3.

J. S. Bach: Johannes-passio klo 19 Espoon tuomiokirkossa, Kirkkopuisto 5. Niall Chorell, tenori (evankelista); Jyrki Korhonen, basso (Jeesus); Tuuli Lindeberg, sopraano; Teppo Lampela, altto; Jere Martikainen, tenori; Sampo Haapaniemi, basso. Tapiolan kamarikuoro ja Suomalainen barokkiorkesteri. Johtaa Hannu Norjanen. Liput 27/20/13 e + mahd. palvelumaks Ticketmaster.fi ja ovimyynti.

PE 23.3.

G. F. Händelin Messias-oratorio klo 18 Espoonlahden kirkko, Kipparinkatu 8. Kamarikuorot Navichorus ja Viva Vox, Oratorio-orkesteri, Inka Kinnunen ja Laura Murto, sopraano, Katariina Heikkilä, mezzosopraano, Heikki Rainio, tenori, Elja Puukko, basso, kapellimestarina Seppo Murto. Liput 20/15 e lippu.fi tai ovelta.

LA 24.3.

Eve & Ossi -duon konsertti klo 16. Tapiolan kirkossa, Kirkkopolku 6. Kaksi kauniisti yhteen sointuvaa ääntä, kaksi yhteen kietoutunutta tarinaa ja halu laulaa tärkeistä aiheista. Vapaa pääsy, ohjelma 10 e Yhteisvastuun hyväksi.

Avonian nuoret solistit pääsiäiskonsertissa klo 16 Kauklahden kappelissa, Kauppamäki 1. Vapaa pääsy.

Laudamus te klo 18 Espoonlahden kirkko, Kipparinkatu 8. Hengellisiä lauluja ja aarioita, Leila Lukander-Pajula ja Aila Kinnunen, sopraano, Tiina Karakorpi, piano. Bach, Vivaldi, Purcell, Merikanto, Kuula, Hannikainen ja Pylkkänen. Vapaa pääsy, ohjelma 10 e Yhteisvastuun hyväksi.

SU 25.3.

Fantasiana klo 15 Suvelan kappelissa, Kirstintie 24. Paul-Erik Söderqvist, kitara. Söderqvist, Bach, Giuliani. Vuoropuhelua vanhempien teosten ja tuoreen musiikin välillä. Vapaa pääsy, ohjelma 5 e Yhteisvastuukeräykseen.

TI 27.3.

J.S. Bach: Johannes-passioklo 18 Kauniaisten kirkossa, Kavallintie 3. Consortium caritatis, joht. R. W. Ahlberg. Mats Lillhannus, evankelista ja tenori; Laura Leisma, sopraano; Katja Mäkiö, altto; Robert McLoud, basso; Markku Mäkinen, urut. Liput 25/20 e Syyrian konfliktin uhrien hyväksi lippu.fi ja ovelta (ennakkoon myös kirkkoherranvirastosta).

Silent Music: UMO & Johanna Iivanainen klo 19 Espoon tuomiokirkossa, Kirkkopuisto 5. Konsertin pääpaino on tutuissa ja rauhoittavissa virsissä, joista kapellimestari Mikko Hassinen on tehnyt sovitukset big band -kokoonpanolle. Liput 11–22,50 e, Ticketmaster.

KE 28.3.

Leevi Madetojan Kärsimysvesper klo 18 Espoon tuomiokirkossa, Kirkkopuisto 5. Pappi Anita Kyönsaari, Chorus Domus, joht. Marja-Liisa Talja, Anna-Liisa Haunio, urut.

Soukan kevätsarja Soukan kappelissa: Hiljaisen viikon musiikki-ilta klo 19, Soukankuja 3. Zoltan Takacs, viulu, Helena Yli-Jaskari, piano. Bach, Pärt, Vitali. Vapaa pääsy, ohjelma 10 e.

PE 30.3.

Pergolesi: Stabat mater – Kristuksen kuolinhetken hartaus klo 15 Espoon tuomiokirkossa, Kirkkopuisto 5. Pappi Pirkko Nurminen, kanttori Petri Koivusalo. Tiia Saari, sopraano; Laura Mäkitalo, mezzosopraano; Jannika Lahin, viulu; Marianne Mieskolainen, viulu; Riitta-Liisa Hakulinen, alttoviulu; Tatu Ahola, sello; Olli Saari, urut.

Pergolesi: Stabat mater klo 15 Kauniaisten kirkossa, Kavallintie 3. Laura Leisma, sopraano; Margit Westerlund, mezzosopraano; Tommi Niskala, urut. Vapaa pääsy.

Pergolesi: Stabat mater -musiikkihartaus klo 15 Leppävaaran kirkossa, Veräjäkallionkatu 2. Outi Noponen, sopraano, Anne Viljamaa, altto. Pauliina Hyry, urut. Vapaa pääsy.

Antonio Caldara: Stabat Mater ja Oskar Merikanto: Kuoleman kunniaksi op. 77 (Suomen kantaesitys) klo 15. Tapiolan kirkossa, Kirkkopolku 6. Tapiolan kirkon Oratoriokuoro, Collegium Musicum -orkesteri ja solistit. Vapaa pääsy, ohjelma 10 e.

Markus-passio klo 21 Espoon tuomiokirkossa, Kirkkopuisto 5. Ambrosius Beber, n. 1610. MGRENsemble. Vapaa pääsy, kolehti Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

SU 1.4.

Pääsiäisbarokki-konsertti klo 18 Leppävaaran kirkossa, Veräjäkallionkatu 2. Musiikkiopisto Juvenalian Musisoinnin ilo -kamariyhtye esiintyy. Mm. J.S. Bachin ja B. Marcellon oboekonsertot. Sole Mustonen, oboe ja musiikinjohto, Pauliina Hyry, cembalo. Vapaa pääsy, vapaaehtoinen ohjelmamaksu.

MA 2.4.

Klassista pianolla -konsertti klo 14 Leppävaaran kirkossa, Veräjäkallionkatu 2. Antti Haho, Sibelius-Akatemian pianonsoiton opiskelija, esittää B-tutkinto-ohjelmaansa. Bach, Beethoven, Debussy, Liszt, Saariaho. Vapaa pääsy.

KE 4.4.

"Cantus Mariales" laulu- ja soitinryhmä – Rukoushetki klo 18 Espoon tuomiokirkossa, Kirkkopuisto. Musiikin sävellys ja johto Annu Toiviainen-Malmio. Rukousta, hiljaisuutta ja yhteistä psalmilaulua pappi Anita Kyönsaaren johdolla.

PE 6.4.

Soukan kevätsarja Soukan kappelissa, Soukankuja 3: Saksofonin Suuria Tunnelmia klo 19. Esa Pietilä, saksofoni. Vapaa pääsy, ohjelma 10 e.

Kaikki Espoon seurakuntien pääsiäisen ajan tapahtumat löydät täältä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Mon Mar 19 09:38:00 EET 2018