Kiinteistöjohtajaksi Petteri Leinonen

Espoon seurakuntayhtymän uusi kiinteistöjohtaja valittiin yhteisen kirkkoneuvoston kokouksessa 4.6.2018. Nykyinen viranhaltija jää eläkkeelle marraskuussa.

Espoon seurakuntayhtymän uudeksi kiinteistöjohtajaksi valittiin oikeustieteen kandidaatti, merkonomi Petteri Leinonen. Hän on toiminut kiinteistökehityspäällikkönä Helsingin seurakuntayhtymässä vuodesta 2011. Tätä ennen Leinonen on työskennellyt mm. lakimiehenä Vantaan kaupungilla.

Valinnassa arvioitiin pätevyysvaatimusten ja aikaisemman työkokemuksen rinnalla mm. rakennuttamiseen, kaavoitukseen ja hankintaosaamiseen liittyvää asiantuntemusta.

Kiinteistöjohtaja on yksi seurakuntayhtymän viraston johtavista viranhaltijoista ja johtaa kiinteistöpalvelut-palveluyksikköä, jossa on yhteensä on 60 vakituista työntekijää. Palveluyksikön vastuualueet ovat rakennuttaminen, kiinteistöjen ylläpito, vuokraustoiminta, hautaukset ja hautausmaiden hoito, talousmetsien hoito sekä palvelutoiminta leiri- ja kurssikeskuksissa.

Virkaan saapui 46 hakemusta. Nykyinen kiinteistöjohtaja Jorma Jussilainen jää eläkkeelle 1.11.2018 alkaen.

Tue Jun 05 08:46:00 EEST 2018