Tervetuloa Espoon seurakuntien perheneuvonnan sivuille!

Perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa ammatillista keskusteluapua parisuhteen, perheen ja oman elämän kysymyksissä. Perheneuvontaan voit tulla yksin, yhdessä kumppanin kanssa tai perheenä etnisestä taustasta, perhemuodosta tai seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.

Maksuttomat palvelumme on tarkoitettu espoolaisille ja kauniaislaisille, riippumatta kirkon jäsenyydestä. Työntekijämme ovat alan erityiskoulutuksen saaneita. Palvelemme asiakkaita myös ruotsiksi ja englanniksi, lisäksi tulkin käyttö on mahdollista.

Näiltä sivuilta löydät ideoita, joita jokainen voi toteuttaa oman parisuhteensa hyväksi. Oma apu-osiosta löydät parisuhteen verkkokoulun. Aja yksin tai yhdessä Parisuhteen ajokortti!

Asiakkaaksi hakeutuminen

Päivystys ma, ti, to ja pe klo 9–11

Perheneuvontaan hakeudutaan asiakkaaksi soittamalla. Puhelun aikana tehdään alkuhaastattelu, jossa kartoitetaan lyhyesti tilanteesi ja millaista apua olet hakemassa.

Haastattelut käsitellään viikoittain kokouksessamme. Voimme ottaa asiakkaiksi vain osan soittajista resurssiemme mukaan. Jos emme juuri nyt voi ottaa uusia asiakkaita, pyrimme tarvittaessa ohjaamaan muun avun piiriin.

Saisitko apua kertatapaamisesta?

Kertatapaamisessa on mahdollista jäsentää perheneuvojan kanssa omaa elämäntilannetta ja pohtia, miten omaa henkistä hyvinvointia voisi edistää. Voit käyttää ajan yksin, puolison tai perheen kanssa - juuri sillä kokoonpanolla, mikä tuntuu tarpeelliselta.

Voit varata 1,5 tunnin pituisen kertatapaamisen Espoon perheasiain neuvottelukeskuksen sähköisestä ajanvarauksesta (linkki). Aikoja on rajallisesti ja niitä lisätään säännöllisesti.

Kertatapaamiset toteutetaan etänä Teams-yhteydellä. Kun olet varannut ajan, perheneuvojamme lähettää linkin tapaamiseen sähköpostilla.

Nettiajanvaraus>>

Muuhun kuin kertatapaamiseen hakeutuminen tapahtuu puhelimitse (ks. ohjeet yllä).

// ]]>