Kuvassa on seimiasetelma ikkunan takana.
Kuva, bild: Tommi Hartikainen.

Seisahdu seimelle tai pysähdy jouluikkunan ääreen

Joulutunnelmaan voi virittäytyä seurakuntien seimiasetelmien äärellä.

Espoon tuomiokirkkoseurakunta

Jouluikkuna eli seimiasetelma Auroran kappelissa, Heiniemenpolku 1, cafe Auroran ikkunassa ajalla 15.12.2023–7.1.2024.

Esbo svenska församling

Där är Maria och Josef, Jesusbarnet i krubban – hela julens berättelse i fönstret. Fönstret med krubban är upplyst dag och natt (delvis ledbelysning) i Olars kyrka, Frälsehemmansgränden 1, från 1.12 till 6.1.

Leppävaaran seurakunta

Seisahdu seimen äärelle. Jouluseimi on paikallaan Leppävaaran kirkon ikkunassa 3.12.–6.1.2024. Kirkon osoite on Veräjäkallionkatu 2.
Tule ihastelemaan joulunihmettä ohikulkiessasi.

Olarin seurakunta

Olarin kirkon, kirkkosalin seimeä voi tulla katselemaan kirkon aukioloaikoina loppiaiseen asti ma–pe klo 10–16. Kirkon osoite on Rälssitilankuja 1.

Olarin kirkon kerhorakennuksen eteisen ikkunassa ja joidenkin kerhotilojen alaikkunoissa on jouluasetelmia.

Olarin kirkon sisäpihan ulkoseimi on nähtävillä 18.12. alkaen.

Olarin kappelin ja Matinkappelin jouluseimet ovat nähtävissä 1.12. alkaen sisätiloissa kappelien tapahtumien aikana. Lisäksi Olarin kappelin ulko-oven viereiseen vitriinissä on ulos näkyvä seimiasetelma. Olarin kappelin osoite on Kuunkehrä 4 ja Matinkappelin Liisankuja 3.

Tapiolan seurakunta

Tapiolan seurakunnan jouluseimet löydät adventista, su 3.12. alkaen Tapiolan kirkolta kirkkosalista ja toisen pääovelta sekä lasten Ilo-tilan ikkunalla Tapionraitin varresta, Kirkkopolku 6, Tapiolan kirkon uurnalehdosta, Kirkkopolku 4, Otaniemen kappelin ovella, Jämeräntaival 8, sekä osoitteesta Koivuviita 3 C 5. Seimet ovat nähtävissä loppiaiseen pe 6.1. saakka.

Joulun piirroskuvitusilmeessä pyhäperhe, hömötiaisia ja havuja.
Joulun kuvitusilme: Sari Pelho / PelhoDesign.