Pääsiäinen pääsivuPalmusunnuntai Hiljainen viikko ja kiirastorstaiPitkäperjantai Pääsiäispäivä ja pääsiäismaanantai  Pääsiäisajan musiikkiaPaastonaika – Pääsiäispolku Espoon tuomiokirkonmäellä

Lumesta nouseva vihreä verso aamuauringossa. Kuva on luotu Adobe Fireflylla teköälyn avulla.
Pääsiäismusiikki kuuluu kevääseen. Kuva on luotu Adobe Fireflylla tekoälyn avulla.

Pääsiäisajan musiikki resonoi sielussa asti

Se tunne, kun jotain suurta on tapahtumassa ja saa olla siinä mukana! On hypeä ja hoosiannaa. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Sitten: viattoman kuolema. Käsittämätön epäoikeudenmukaisuus – ja vallanpitäjä pesee kätensä koko hommasta.

Kolmantena päivänä ahdistus yllättäen väistyy. Hauta on tyhjä! Sittenkin elämä voittaa. Kenen kanssa jakaisin iloisen uutisen?

Ei niin suurta tunnetta olekaan, etteikö musiikki voisi kannatella siinä. Evankeliumien kertomat pääsiäisen tapahtumat ovat innoittaneet säveltäjiä kautta vuosisatojen. Johannes-passio ja Stabat Mater ovat musiikkiteoksia, jotka kertovat Kristuksen kärsimyksestä ja hänen äitinsä tuskasta. Sunrise Mass -kuorokonsertti helmeilee jo pääsiäisaamun riemua.

Olet lämpimästi tervetullut Espoon seurakuntien pääsiäiskonsertteihin, yhteislaulutapahtumiin ja muihin pääsiäisen ajan musiikkitilaisuuksiin.