Ohjeita ilmoittautumiseen

Suosittelemme käyttämään selaimena Google Chromea, Microsoft Edgeä tai Mozilla Firefoxia. Sähköisen asioinnin valintapainikkeet ovat tietokoneversiossa aivan alareunassa, käytä oikealla olevaa ylös-alashissiä liikuttaaksesi kursori oikeaan kohtaan.

1.       Klikkaa ilmoittautumislinkkiä.

2.       Avautuu rekisteröinti/sisäänkirjautumisikkuna. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy (tunnistaudu vahvasti Espoon seurakuntien sähköiseen asiointiin (pankkitunnukset, mobiilikortti, mobiilivarmenne) ja luo oma käyttäjätunnus. Ota itsellesi talteen käyttäjätunnus/salasana, jatkossa kirjaudut niillä sähköiseen asiointiin). Tarvitset käyttäjätunnusta ja salasanaa mm. laskun maksamiseen yhteydessä.

Suositeltavaa on, että huoltaja kirjautuu sähköiseen asiointiin ja tekee ilmoittautumisen huoltajan roolissa, mutta luonnollisesti yhdessä rippikoululaisen kanssa.

Sähköisessä asioinnissa voit asioida suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Voit vaihtaa kielen sähköisen asioinnin oikeasta yläkulmasta.

Mikäli käyttäjätunnus ja salasana on unohtunut, klikkaa kohtaa ”Unohditko käyttäjätunnuksesi tai salasanasi? ja toimi ohjeistuksen mukaan.

3.       Ilmoittautumislomake avautuu. Tee leirivalinnat ja klikkaa ”Jatka lomakkeelle”.

Jos toivot pääseväsi kaverin kanssa samalle riparille, käyttäkää ilmoittautumisessa kaverikoodia (max. 3 kaverusta).

Ensimmäisen tehtyä ilmoittautumisen, hän saa vahvistusviestissä kaverikoodin, jonka antaa muille kavereille. Kaverit klikkaavat omassa ilmoittautumisessa ”ilmoittaudu kaverikoodilla”-ruutua, jonka väri muuttuu lilaksi ja lisäksi avautuu tyhjä ruutu, johon tulee kirjoittaa kaverilta saatu kaverikoodi. Klikkaa ”Jatka lomakkeelle”painiketta.

Esim:

Kaverikoodi on SMERQVBPJ2E6

Ryhmän henkilöiden lukumäärä: 1

Ryhmään voi ilmoittautua vielä 2 henkilöä.

Jos haluat kaverisi ilmoittautuvan samaan ryhmään kanssasi, anna hänelle yllä oleva kaverikoodi.

di.

Ilmoittautumislomakkeella on kaverikoodi-kohta, johon koodin voi syöttää.
Huom! Kaverikoodilla ilmoittautuessa kaikkien kaverusten ripari-valintojen tulee olla sama ja samassa järjestyksessä.

Voitte ilmoittautua kaverikoodilla, vaikka tulisitte eri seurakuntien alueelta. Tehkää silloin ilmoittautuminen sen seurakunnan rippikouluun, johon haluatte osallistua.

4.       Valitse ilmoittautumisen tekijän rooli, sen mukaan kuka on kirjautunut sähköiseen asiointiin.

Täytä lomake huolellisesti. Pakolliset kohdat on merkitty punaisella tähdellä. Ilmoittautumista ei pääse jatkamaan, mikäli pakollisia kohtia ei ole täytetty. Klikkaa ”Jatka tietojen tarkistukseen” tai mikäli haluat muokata (kaverikoodilla tilaisuuksia ei pysty muokkaamaan), klikkaa ”Palaa tilaisuuksien valintaan”.

Huolehdi siitä, että ilmoittamasi sähköposti-osoitteet ovat oikein ja toiminnassa, jotta saat tiedon rippikoulupaikastasi.

5.       Tarkasta tiedot. Klikkaa ”Ilmoittaudu” tai mikäli haluat muokata lomaketta klikkaa ”Muokkaa lomaketta”.

6.       Ilmoittautumisesta lähteen vahvistusviesti sähköisessä asioinnissa kirjautuneena olleelle henkilölle. Hän näkee ilmoittautumisen myös omassa asioinnissa, klikkaa ”Oma asiointi” ja ”Ilmoittautumiset”. Ilmoittautumiset osiossa näkee ilmoittautumisen tilanteen. Ilmoittautumisen voi siellä myös perua tai sitä voi muokata. Rippikouluilmoittautumisen tietoja voi muokata/perua siihen asti, kunnes joku ilmoittautuja käyttää kyseiseen ilmoittautumiseen liittyvää kaverikoodia.

Huomioitavaa

Valitut tilaisuudet näkyvät ilmoittautumisessa tilaisuuksien valinta-sivulla, tietojen tarkastussivulla (1. ilmoittautuja) sekä sitten vahvistusviestissä.

Kaverikoodilla ilmoittautuessa lomakkeella näkyy ainoastaan koodi, eikä missään ilmoittautumisen vaiheessa leirivalintoja.

Leirivalinnat ja kimppaan ilmoittautuneet henkilöt näkyvät vasta vahvistusviestissä sekä sähköisessä asioinnissa ”Omat tiedot”-> ”Ilmoittautumiset”. Mikäli tilaisuuteen on määritelty, niin vahvistusviesti tulee myös työntekijälle/ryhmäpostiin.

Maksut
Rippikoulun maksu veloitetaan verkkomaksulaskuna, joka Espoon seurakuntien sähköisessä asioinnissa. Ilmoittautumisen yhteydessä ilmoittautumislomakkeelle on ilmoitettu ensimmäisen huoltajan tiedot. Ensimmäisestä huoltajasta tulee automaattisesti myös maksaja ja hänelle lähtee automaattisesti heräte sähköpostitse ja tekstiviestitse, kun lasku on maksettavissa sähköisessä asioinnissa. Rippikoulu laskutetaan ennen leirijakson alkua.

// ]]>