pappi ja leiriavustaja

Rippikouluilmoittautumisen ohjeistus

Suosittelemme käyttämään selaimena Google Choreomea, Microsoft Edgeä tai Mozilla Firefoxia.
Sähköisen asioinnin valintapainikkeet ovat tietokoneversiossa aivan alareunassa. Käytä oikealla olevaa ylös-alashissiä liikuttaaksesi kursori oikeaan kohtaan.

Sisäänkirjautuminen / tunnistautuminen
Ilmoittautumislomake
Henkilötiedot
Vahvistussähköposti
Kaverikoodi

SISÄÄN KIRJAUTUMINEN / TUNNISTAUTUMINEN

1. Paina ilmoittautumislinkkiä sen seurakunnan sivuilta johon haluat ilmoittautua.
  2. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy käyttäjäksi.
    Tunnistautuminen tapahtuu Suomi.fi palvelun kautta (pankkitunnukset, mobiilikortti, mobiilivarmenne),  ja luo oma käyttäjätunnus.
    Ota  talteen käyttäjätunnus/salasana, jatkossa kirjaudut niillä sähköiseen asiointiin.

ILMOITTAUTUSMISLOMAKE

1. Tee leirivalinnat. Valitse leirilistalta min 4. max 5. leiriä (eroja seurakunnittain).
  2. Jatka painammalla sivun alareunassa olevaa "Jatka lomakkeelle" painiketta.

HENKILÖTIEDOT

1. Tarkasta rooli. Rooli- valinta määrittää sen, missä roolissa kirjautunut käyttäjä on tekemässä ilmottautumista. Valitse "Osallistuja", mikäli olet itse kirjautunut. Valitse "1. Huoltaja", mikäli olet ilmoittamassa toista henkilöä tilaisuuteen.

2. Täytä kentät. Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä
  3. Mene sivun alaosaan ja paina "Jatka tietojen tarkistukseen" painonappia.
  4. Tarkasta annetut tiedot ja paina lopuksi "Ilmoittaudu" painonappia sivun alareunassa.

VAHVISTUSSÄHKÖPOSTI

1. Tarkasta että saat vahvistuspostin. Vahvistuspostissa on tiedot ilmoittautumisesta.
  2. Kaverikoodi tulee vahvistuspostissa. Sen voi jakaa korkeintaa kahdelle henkilölle (eroja seurakunnittain).

KAVERIKOODI

1. Keskustele kavereiden kanssa mihin rippikouluuun haluatte mennä.
  2. Ensimmäinen ilmoittautuu kuten edellä on kerrottu ja saa kaverikoodin, jonka jakaa enitään kahdelle kaverille (eroja seurakunnittain).
    HUOM! koodilla voi ilmoittautua kolme kaveria maksimissaan (koodin jakaja ja kaksi muuta).
  3. Kaverikoodilla ilmoittautuminen tapahtuu painamalla "Ilmoittaudu kaverikoodilla" painiketta.
  4. Ruudulle ilmestyy kenttä johon kaverikoodi kirjoitetaan.

// ]]>