Askelia ihmisyyteen -näyttely

pe 9.6. klo 11.00 – pe 9.6. klo 19.00
Kuvassa Sini Pelkin teos.

Helinä Rautavaaran museo, Entressen kauppakeskus, Siltakatu 11

Kuvataiteilijoiden Erno Enkenbergin ja Sini Pelkin näyttely sukeltaa katsomuskasvatuksen ytimeen – Miten me kohtaamme toisemme?

Helinä Rautavaaran museon näyttely Askelia ihmisyyteen on syntynyt kiinnostavien vaiheiden kautta.

Suomen evankelis-luterilainen kirkko ja Step-opintokeskus kutsuivat syksyllä 2021 yhdessä Taiteen edistämiskeskuksen, Espoon seurakuntien ja  Espoon kaupungin kanssa 10 varhaiskasvatuksen asiantuntijaa osallistumaan uudenlaiseen taiteen läpi katsomisen menetelmään.

Kutsuttujen asiantuntijoiden lisäksi kuvataiteilijat Erno Enkenberg ja Sini Pelkki työstivät näyttelyn teokset työskentelyn aikana esiinnousseiden peruskysymysten pohjalta. Näyttelykokonaisuus on siten keskustelun avaus merkittäviin kysymyksiin ihmisyyden kohtaamisesta ja sen ymmärtämisestä. Hankkeen kuraattorina toimii Aura Seikkula.

Helinä Rautavaaran museo
Entressen kauppakeskus, Siltakatu 11
02770 Espoo
Vapaa pääsy!
Avoinna ti 11-19, ke 11-19, to 11-20, pe 11-19, la 12-18, su 12-16.
www.helinamuseo.fi

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille

Järjestäjä

Espoon seurakuntayhtymä, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta, Tuomiokirkkoseurakunta