Urkuyö ja Aaria. Daniel Behle & Sveinung Bjelland – Schubert: Die Shcöne Müllerin

to 29.6. klo 21.00
Rousin tukka hulmuaa tuulessa ja Stasevskij soittaa flyygeliä.

Espoon tuomiokirkko

Urkuyö ja Aaria festivaali – Musiikin ja kesäyön taikaa! HUOM ESIINTYJÄMUUTOS

Huom! Esiintyjämuutos sairastapauksen vuoksi. Daniel Behlen ja Sveinung Bjellandin sijasta konsertissa esiintyvät bassobaritoni Erik Rousi ja pianisti Justas Stasevskij. Ohjelma pysyy muilta osin samana. Rousi ja Stasevskij esittävät Schubertin laulusarjan Die schöne Müllerin.

• Erik Rousi, bassobaritoni
  • Justas Stasevskij, piano

Liput 45 / 35 / 15 €,  osta liput:: www.lippu.fi

Puron solinaa ja sydänsuruja. Schubertin Die Schöne Müllerin -laulusarjassa  kuljetaan vaeltavan myllärin mukana purolle, uuden rakkauden luo ja aina traagiseen sydänsuruun saakka. Purosta tulee vaeltajan kumppani matkalle, ja kaksikon vuorovaikutus kuuluu pianon virtaavien sävelaiheiden ja laulun vuorottelussa. Schubert sävelsi Die Schöne Müllerin -laulusarjan rakastetun Winterreisen tavoin William Müllerin runoihin.

Bassobaritoni Erik Rousi ja pianisti Justas Stasevskij ovat tehneet pitkäaikaista yhteistyötä ja tulevien vuosien aikana he äänittävät kaikki Schubertin suuret laulusarjat Alba Records -levy-yhtiön julkaisemana. Maaliskuussa 2023 julkaistu Die schöne Müllerin saavutti erinomaisen kansainvälisen vastaanoton niin yleisöltä, kuin kriitikoiltakin.

Konsertin kesto 60 min, ei väliaikaa.

• Musiikki Musiikki

Urkuyö ja aaria -festivaalin verkkosivuille Linkki avautuu uudessa välilehdessä