Soiva kesäkahvila - Hiljaisuus puhuu

ke 5.7. klo 12.00
Kuvassa Jouni Somero ja Raija Kilpeläinen-Somero.

Leppävaaran kirkko

Jouni Somero, piano ja Raija Kilpeläinen-Somero, lausunta.

Soiva kesäkahvila -konserttisarjan avaa pianotaiteilija Jounin Someron ja lausuntataiteilija Raija Kilpeläinen-Someron konsertti.

Herkät pianokoraalit vuorottelevat runojen kanssa.

Soiva kesäkahvila -konsertit heinäkuun ajan Leppävaaran kirkossa

keskiviikkoisin klo 12.

Konsertin jälkeen pullakahvit kirkon pihalla tai eteisessä säätilan mukaan.

Vapaa pääsy, vapaaehtoinen kahvimaksu!

Taiteilijat:

Raija Kilpeläinen-Somero musiikkiluokkien opettaja, HuK on opiskellut laulua ja suullista esitystaitoa Suomessa ja Saksassa.

Jouni Somero on soittanut yli 3200 konserttia eri puolilla maailmaa Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa. Somero on tehnyt yhteistyötä useiden koti-ja ulkomaisten laulajien, instrumentalistien ja kapellimestarien kanssa.

Somero on myös eniten levyttänyt suomalainen pianisti. Levytyksiä on kertynyt eri levymerkeille (Naxos, BMG, Jubal, MILS, FC-Records,Grand Piano jne.) yli 100.

Laajoja projekteja ovat olleet Suomalaisen Pianomusiikin Antologia (5 levyä), Sergei Bortkiewiczin koko pianotuotanto (9 levyä) sekä Tchaikovskin koko pianotuotanto (6 levyä). Somero on levyttänyt myös Toivo Kuulan koko pianotuotannon sekä uudempaa suomalaista pianomusiikkia esimerkiksi koko Erkki Salmenhaaran piano-ja kamarimusiikkituotannon ja Tauno Marttisen pianosonaatit.

Syyskuussa 2012 amerikkalainen Fanfare Magazine valitsi Someron Rebikov-albumin vuoden merkittävimmäksi pianolevyksi.

Somero on aloittanut Selim Palmgrenin pianotuotannon kokonaislevytyksen Grand Piano levymerkille. Sarjasta on julkaistu osat 1-6 Loput julkaistaan vuosien 2023-24 aikana.

Spotify julkaisi 10.2.2023 Someron My Favorite Schumann albumin . Sitä on ladattu jo yli 150 000 kertaa. Vuoden 2022 aikana hänen levyjään striimattiin yhteensä yli 1,5 miljoonaa kertaa.

• Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Leppävaaran seurakunta

Kanttori