Pääsiäinen pääsivuPalmusunnuntai Hiljainen viikko ja kiirastorstaiPitkäperjantai Pääsiäispäivä ja pääsiäismaanantai  Pääsiäisajan musiikkiaPaastonaika – Pääsiäispolku Espoon tuomiokirkonmäellä

Nainen silmät kiinni, otsassa tuhkalla piirretty risti.
Tuhkakeskiviikon messussa voit polvistua alttarille ja saada otsaasi tuhkalla piirretyn ristin, joka on katumuksen merkki.

Laskeudu paastoon – paastonaika ja Ekopaasto

Haluatko mukaan seitsemän viikon muutoshaasteeseen? Lataa itsellesi vuoden 2024 Paastokalenteri.

Laskiaisesta alkaa paastonaika ja valmistautuminen pääsiäiseen.

Noin seitsemän viikkoa kestävän pääsiäispaaston viettämiseen ei ole tiukkoja sääntöjä. Saat paastota omalla tavallasi.

Mitä jos ottaisit paastoprojektiksi vegaanihaasteen tai luopuisit alkoholista pääsiäiseen asti? Yhtä lailla voit paastota somesta tai shoppailusta, lentomatkoista tai esimerkiksi juoruilusta. Saat hiljentää tahtia ja iloita luonnon ihmeistä. Pidetään huolta toisistamme tänä keväänä.

Paastonaika antaa mahdollisuuden raivata turhaa pois ja etsiä sitä, mikä on merkityksellistä. Suomen ev.lut. kirkon Paastokalenteri tukee sinua tällä matkalla. Kalenterissa on mukana myös Ekopaasto-vinkkejä.

Tutustu myös Lastenkirkon paastokalenteriin, jossa on kivoja tehtäviä lapsille ja kaikenikäisille.

Alempana tällä sivulla on Espoon seurakuntien paastonajan ja pääsiäisen tapahtumakalenteri.

YouTube-video