Joulun odotus alkaa Espoossa Hoosianna-kirkoilla ja joulumyyjäisillä

Ensimmäistä adventtia vietetään sunnuntaina 27.11. Silloin kajahtaa Hoosianna Espoon kirkoissa ja kappeleissa.

750 joulutähti (1).jpg

Ensimmäinen adventti on yksi vuoden suosituimmista kirkkopyhistä. Kuva: Pixabay.

Espoon seurakunnat järjestävät ensimmäisenä adventtina parikymmentä adventtimessua ja Hoosianna-kirkkoa. Jumalanpalveluksissa aloitetaan yhdessä joulun odotus ja veisataan Hoosianna-virsi. Myös lapsiperheet pääsevät virittymään adventin aikaan muskari- ja perhemessuissa sekä jouluaskarteluissa. Espoon kirkoissa käynnistyy adventtina Rakenna joulupuu -keräys. Keräyksen kautta on mahdollista ilahduttaa lahjakortin muodossa vähävarasta lähimmäistä – perhettä tai yksinasuvaa. Seurakuntien diakoniatyöntekijät toimittavat lahjat perille. Rakenna joulupuu on pääkaupunkiseudun seurakuntien perinteeksi muodostunut keräys.

Espoon tuomiokirkossa on mahdollisuus virittyä joulun tunnelmaan 44 erilaisessa adventin ja joulun ajan tilaisuudessa. Kuva: Agneta Gestrin.

Adventti aloittaa myyjäisten ja kauneimpien joululaulujen sesongin

Joulumyyjäisten sesonki alkaa Espoossa adventinaattona. Lauantaina 26.11. myyjäisostoksille pääsee klo 10–13 Tapiolan kirkolla ja klo 11 Latokasken kappelille. Adventtisunnuntaina 27.11. myyjäiset järjestetään klo 12–13 Kauklahden kappelilla ja klo 13 Suvelan kappelilla.  Joulutilaisuuksien kestosuosikki, Kauneimmat joululaulut, viettää tänä vuonna 50-vuotisjuhlaansa. Espoon seurakunnat järjestävät noin 70 Kauneimmat joululaulut -tilaisuutta ensimmäisestä adventista loppiaiseen asti. Kirkkojen ja kappelien lisäksi joululauluja pääsee laulamaan Sellon ja Lippulaivan kirjastossa, Nuuksion Kattilassa, palvelutaloissa, Ison Omenan palvelutorilla sekä kauppakeskus Lippulaivassa. Joulumusiikin ystäviä hemmottelee myös 20-vuotisjuhlavuottaan viettävä Jouluradio. Jouluradiota voi kuunnella Espoossa taajuudella 97,1 MHz. Jouluradio.fi-sivustolla puolestaan pääsee herkuttelemaan oman makunsa mukaan kymmenellä eri joulumusiikkikanavalla Indiejoulusta Rouheaan jouluun.

Katso joulusivuilta kaikki adventin ja joulunajan tilaisuudet.

Tue Nov 22 18:03:00 EET 2022