Seurakuntavaalit syksyllä 2018 – ehdokasasettelu alkaa

Espoon seurakuntavaalisivut on avattu. Vaalien tunnus on # Minun kirkkoni.

Kuvassa seurakuntavaalien tunnus: #Minun kirkkoni.

Ensi marraskuussa äänestetään kirkkoon ja seurakuntiin uudet päättäjät seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Vaalien tunnus on # Minun kirkkoni. Seurakuntavaalien vaalipäivä on 18.11.2018 ja ennakkoäänestys järjestetään 6.–10.11.2018.

Luottamushenkilöt päättävät siitä, millaisia linjauksia Espoon seurakunnat seuraavina vuosina tekevät ja mihin seurakuntien varoja käytetään. Välillisesti espoolaiset luottamushenkilöt vaikuttavat myös koko kirkon asioihin, sillä he äänestävät Espoon hiippakunnan edustajat kirkolliskokoukseen.

Espoon seurakunnat ovat avanneet omat vaalisivut. Tässä vaiheessa sivuilla on tietoa etenkin ehdokasasettelusta. Toivomme kaikkien listoja keräävien ilmoittavan tietonsa vaalisivuille. Ehdokkasasettelu päättyy 17.9.2018.

Lisätietoa

Thu Mar 01 08:50:00 EET 2018