Älä jätä kaveria yksin koulujen päättäjäisiltana

Nuorten auttamis- ja palveluoperaatio alle 18-vuotiaille järjestetään Espoossa koulujen päätösiltana lauantaina 2.6.2018 klo 18.00 alkaen.
Koulujen päättäjäisiltana jalkapartiot päivystävät ja ovat valmiina auttamaan nuorten juhlimispaikoilla. Pä...

Operaatio päättyy viimeistään 3.6. klo 03.00. Operaatiolla ei ole omaa selviämisasemaa, joten kuljetusta mahdollisesti tarvitsevat nuoret viedään kunnosta riippuen joko koteihin tai Jorviin. Yli 16-vuotiaat kuljetetaan tarpeen mukaan Espoon selviämisasemalle.

Operaation päivystysnumero on 09 8050 5050. Se on käytössä operaation ajan. Numeron kautta hoidetaan yhteydenpito kaikkiin operaation jalkapartioihin ja kuljetusautoihin. Numeroon voivat soittaa jonkun nuoren tai nuorten juhlimisesta huolestuneet kaverit, vanhemmat ja muut aikuiset.

Auttamisoperaatiosta vastaava nuoriso-ohjaaja Agim Ukic Espoon Nuorisopalveluista toivoo, että nuoret juhlivat maltilla ja välttävät alkoholin ja muiden päihteiden käyttöä.
- Koulujen päättäjäisyönä on tärkeää liikkua kaveriporukoissa. Ketään ei saa jättää yksin, Agim Ukic sanoo.

Varo tulta!

Hän kehottaa kaikkia varovaisuuteen tulen kanssa. Juuri nyt maasto on erittäin kuivaa ja syttymisherkkää. Myös tupakantumpit pitää sammuttaa kunnolla eikä niitä saa heittää huolimattomasti maastoon.
- Metsäpalovaroituksen vuoksi nuotioita ei saa tehdä mihinkään, Agim Ukic muistuttaa.

Operaatiossa ovat mukana Nuorisopalvelut Espoo ja Kauniainen, Espoon Saapas, Espoon ja Kauniaisten seurakuntien erityisnuorisotyönohjaajat, Espoon poliisi ja Johanniitat. Kaiken kaikkiaan operaatiossa on mukana noin 40 auttajaa.

- Espoon seurakunnista auttamisoperaatioon osallistuu neljä erityisnuorisotyöntekijää ja kahdeksan Espoon Saappaan vapaaehtoista, Leppävaaran seurakunnan erityisnuorisotyönohjaaja Maija Kumpulainen kertoo.

Teksti ja kuva: Eija Harju

Kuvateksti:
Koulujen päättäjäisiltana jalkapartiot päivystävät ja ovat valmiina auttamaan nuorten juhlimispaikoilla. Kuvituskuva on viime kesän koulujen päättäjäispäivän operaatiosta Espoon Haukilahdenrannasta.

2018-05-30 15:43:00.0