Tapiolan kirkko tieremonttimotissa

Espoon kaupunki remontoi Tapiolan kirkon edestä kulkevaa Tapionraittia ja kirkon takaa kulkevaa Kirkkopolkua. Remontissa uusitaan muun muassa kaukolämpöputkistot ja Tapionraitin laatoitus.
Tapiolan kirkon edessä kulkeva Tapionraitti on remontissa. Kulku kirkolle on kiertotien kautta.

Työt kirkon ympäristössä alkoivat toukokuun lopussa. Tämän hetkisen tiedon mukaan remontti valmistuu vuoden 2018 lopussa. Kokonaisuudessaan Tapionraitin ja ja Køgenpuiston korjaus saadaan päätökseen toukokuussa 2019.

Korjaustöistä aiheutuu haittaa Tapiolan kirkossa vieraileville, sillä Tapionraitti on revitty auki. Kirkkoon kuljetaan merkittyjen kiertoteiden kautta. Käytännössä kirkkoon pääsee sen pääoven kautta. Toimistosiiven ovista ei ole toistaiseksi kulkua.

- Pääovien eteen ei myöskään pääse ajamaan autoilla. Remontti haittaa esimerkiksi inva-taksien toimintaa, hautaustoimistojen kuljetuksia ja muita tavarakuljetuksia. Kirkolle tullessaan kannattaa varata hieman enemmän aikaa, ylivahtimestari Antti Ruuskanen kertoo.

Alueen remontista kertova opastekyltti löytyy Tapiolan Keskustornin läheisyydestä.

Palautteet ja lisätiedot:
Rakennuspäällikkö Benita Sane, benita.sane@evl.fi, Espoon seurakuntayhtymä  p. 050 307 2319
Ylivahtimestari Antti Ruuskanen, Tapiolan seurakunta, antti.ruuskanen@evl.fi p. 040 735 0191
Vastaava mestari Eino Rainis, VM Suomalainen p. 040 553 7255

Teksti ja kuva: Eija Harju