Rippikoulussa on tilaa kaikille

Ilmoittautuminen Espoon seurakuntien rippikouluihin käynnistyi maanantaina ja se jatkuu 8.–31.10. välisen ajan. Rippikouluihin kutsutaan tänä vuonna erityisesti vuonna 2004 syntyneitä nuoria.
Nuoret seisovat ulkona ja juttelevat nauraen keskenään.

Kuva: Jani Laukkanen.

Vuonna 2019 rippikoulun käy noin 2 500 espoolaista nuorta. Rippikouluja järjestetään Espoon seurakunnissa kaikkiaan yli 80. Kaikki ja kaikenlaiset nuoret ovat tervetulleita rippikouluun omana itsenään.

Seurakunnat järjestävät mahdollisimman paljon erilaisia ripareita, jotta jokainen voi löytää niiden joukosta itselleen sopivan. Tarjolla on kaupunkirippikouluja, leirin sisältäviä rippikouluja, pienryhmärippikouluja ja erilaisia harrasterippikouluja.

Rippikoulun tavoitteita ovat ilo ja yhteys toisiin ihmisiin

Yhdessä eläminen sekä yhdessä tekeminen ovat niitä tärkeitä elementtejä, joiden kautta rippikoulu yhteisenä kokemuksena rakentuu. Valtakunnallisen rippikoulusuunnitelman toiminta-ajatuksena on, että rippikoulu vahvistaisi nuorten uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan ja varustaisi heitä elämään kristittyinä.

Tämän päivän rippikoulussa ei niinkään opeteta, vaan opetellaan yhdessä. Rippikoulu on myös niitä harvoja paikkoja, joissa nuoret saavat yhdessä pohtia hengellisyyttä ja sen merkitystä elämässään.

Rippikouluopetusta on Espoossa tarjolla neljällä kielellä: suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi. Rippikouluja järjestetään myös erityistä tukea tarvitseville nuorille. Nuori vanhempineen voi keskustella oman seurakuntansa rippikoulutyöntekijöiden kanssa ja pohtia itselleen sopivinta vaihtoehtoa.

Yhteystiedot sekä tarkemmat ohjeet ilmoittautumisesta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2018-10-09 14:30:00.0