Ekopaasto: Julius Heino luopuu autoilusta

– Lopetan satunnaisenkin henkilöautolla matkustamisen pääsiäiseen asti, Espoon keskuksessa asuva, Laajasalon opiston opiskelija Julius Heino lupaa.

Julius Heino pitää käsissään kylttiä, jossa lukee Ekopaasto.

Julkiseen liikenteeseen siirtyminen on Julius Heinon mielestä hyvä ja helppo tapa tehdä ekotekoja. Kuva: Eija Harju

Julkiseen liikenteeseen siirtyminen on hänen mielestään hyvä ja helppo tapa tehdä ekotekoja.

– Junan ikkunasta on hienot maisemat ja parkkipaikan etsimisessä ei julkisilla liikkuessa tarvitse stressata, hän toteaa.

Opiskeluidensa ohessa Julius Heino työskentelee Kirkon Ulkomaanavun Wefood-hävikkiruokakaupassa kauppakeskus Redissä. Hän kannustaa myös muita ihmisiä ryhtymään käytännön tekoihin ilmastonmuutoksen torjumiseksi.
– Pienetkin arjen teot ovat askeleita terveempään maapalloon.

Pääsiäisenä Julius Heino lukee valtiotieteiden pääsykokeisiin ja vierailee ehkä isovanhempiensa luona.

#ekopaasto #ilmastonmuutos #kirkkoespoossa #kirkkosuomessa #ympäristö #osallisuus #julkinenliikenne #wefood #kirkonulkomaanapu

Teksti & kuva: Eija Harju

Paasto ja ekopaasto alkaa keskiviikkona 6.3. ja päättyy pääsiäiseen, jota vietetään 21.4. Espoon seurakunnat julkaisee paaston aikana eri ihmisten paasto-lupauksia kirkon Ekopaasto-kampanjaan liittyen.
Paaston ja pääsiäisajan tapahtumat Espoon seurakunnissa

2019-03-06 06:00:00.0