Ekopaasto: Piispa Kaisamari Hintikka vähentää lämpimän veden kulutusta

- Lupaan vähentää lämpimän veden kulutusta, erityisesti aamuisin suihkussa käydessäni, Espoon hiippakunnan piispa Kaisamari Hintikka lupaa.

Piispa Kaisamari Hintikka pitää käsissään Ekopaasto-kylttiä.

Paaston aikana Kaisamari Hintikka on pohtinut suhdettaan muuhun luomakuntaan ja Luojaamme. Kuva: Eija Harju.

Samalla hän on päivän aluksi miettinyt suhdettaan muuhun luomakuntaan ja Luojaamme.

- Rakastanko koko luomakuntaa lähimmäisenäni? Rakastanko kaikkia lähimmäisiäni, niin kuin itseäni? Rakastanko itseäni vastuullisesti ja armollisesti? Rakastanko Luojaamme yli kaiken, hän kysyy.

Kaisamari Hintikka kannustaa myös meitä muita ryhtymään käytännön tekoihin ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

- Voit miettiä vaikkapa yllä olevia kysymyksiä, mutta myös hankkimalla tietoa niistä valinnoista, joilla voit kaikista tehokkaimmin vaikuttaa omaan hiilijalanjälkeesi. Ensisijaisesti jokaisen pitäisi keskittyä kannustamaan itseänsä. Esimerkillä on voimaa, hän toteaa.

Pääsiäistä Kaisamari Hintikka aikoo viettää yhdistelemällä hiljentymistä, mökkeilyä ja kokkailua.

Paasto ja ekopaasto alkoivat keskiviikkona 6.3. Ne päättyvät pääsiäiseen, jota vietetään 21.4. Espoon seurakunnat julkaisevat paaston aikana eri ihmisten paastolupauksia kirkon Ekopaasto-kampanjaan liittyen.

Paaston ja pääsiäisajan tapahtumat Espoon seurakunnissa

Wed Apr 17 06:00:00 EEST 2019