Kirkko ja kaupungin sopimusneuvottelut pyritään käynnistämään syksyllä

Neuvottelujen tarkoituksena on etsiä ratkaisua, jolla Kirkko ja kaupunki voi jatkaa pääkaupunkiseudun yhteisenä seurakuntamediana myös vuoden 2020 jälkeen.
Kirkko ja kaupunki -lehden kansi, jossa iloisia lapsia.

Kirkko ja kaupunki -lehdestä julkaistaan oma painos Espooseen ja Kauniaisiin.

Espoon, Helsingin ja Vantaan seurakuntien virkamiesjohto kokoontui 14.6. keskustelemaan Kirkko ja kaupungin sopimusta koskevasta tilanteesta. Vantaan yhteinen kirkkovaltuusto on irtisanonut sopimuksen vuoden 2021 alusta.

Johdon tapaamisessa sovittiin yhteisestä valmisteluaikataulusta. Yhteisille kirkkoneuvostoille valmistellaan elokuuksi esitys sopimusneuvottelujen käynnistämisestä. Espoossa esitys käsitellään ensin viestinnän toimikunnassa elokuussa. Samassa yhteydessä käsitellään myös Espoon yhteiselle kirkkoneuvostolle tehty aloite sopimusneuvotteluista.

Päätökset neuvotteluista tehdään yhteisissä kirkkovaltuustoissa. Tarkoitus on, että kukin seurakuntayhtymä nimeää neuvottelijat omissa hallintoelimissään.

Myös Kirkko ja kaupungin johtokunta kokoontuu elokuussa käsittelemään asiaa. Johtokunnassa on edustus kaikista seurakuntayhtymistä.

Mon Jun 17 10:51:00 EEST 2019