Laulaminen auttaa jaksamaan työssä

Paula Hackman palasi kuorolaulun pariin muutaman vuoden tauon jälkeen viime keväänä. Hän laulaa nyt Olarin seurakunnan kamarikuorossa.
Paula-Hackman-PRINT_750_M.jpg

Kuva: Åke Jauhiainen.

Kuoro otti vastaan uuden laulajan lämpimästi.

– Kamarikuorolaiset ovat taitavaa porukkaa, ja tavoitteet ovat sen mukaiset. Olen miettinyt, pysynkö luvatussa nopeahkossa vauhdissa mukana, mutta enköhän, Hackman sanoo.

Laulaminen on hänelle avain hyvinvointiin ja jaksamiseen sairaanhoitajan työssä.

– Laulaessani saan kosketuksen syvimpiin tunteisiini, ja se elvyttää minua. Käsittelen arjessa kokemiani asioita hyvin vahvasti musiikin kautta, hän sanoo.

Kuorolaiset saivat jo viime keväänä John Rutterin Requiemin nuotit. Teos esitetään pyhäinpäivänä.

Joulukonserttiin kuoro harjoittelee Camille Saint-Saënsin Jouluoratoriota. Keväällä on luvassa J.S. Bachin Johannes-passio ja runsaasti uutta laulettavaa messuihin.

– Odotan tutustumista näihin teoksiin innokkaasti, Paula Hackman sanoo.

Olarin seurakunnan kamarikuoro harjoittelee Olarin kirkossa, joka sijaitsee Niittykummun metroaseman lähellä.

Olarin seurakunnan kamarikuoro aloittaa syyskauden torstaina 22.8. Kuoro ottaa uusia laulajia. Vapaita paikkoja on eniten tenorissa ja bassossa, mutta kaikki laulajat huomioidaan. Lisätiedot  ja koelaulu: kuoronjohtaja Mikko Niinikoski, 040 506 3779 tai mikko.niinikoski@evl.fi.

Teksti: Eeva Myyrä.

2019-08-09 10:08:00.0