Tukea juuri sinulle TukiChatin avulla

Espoon seurakuntien oma TukiChatti avattiin torstaina 26. maaliskuuta. Palvelu toimii arkipäivisin maanantaisin ja keskiviikkoisin kello 10 -18 ja tiistaisin, torstaisin ja perjantaisin kello 10–16. Päätimme Espoon seurakunnissa perustaa verkossa tapahtuvan tukipalvelun tässä poikkeustilanteessa.

Kuvassa on käsi, joka pitelee älypuhelinta.

TukiChatti tarjoaa keskusteluapua, henkistä ja hengellistä tukea sekä tietoa Espoon seurakuntien palveluista poikkeustilanteessa. Palvelu tapahtuu anonyymisti Espoon seurakuntien verkkosivuilla toimivassa chat-ruudun kautta. Kuuntelijoina ja keskustelijoina toimivat seurakuntien työntekijät eri työntekijäryhmistä. Tarpeen mukaan voimme muuttaa ja päivittää palvelua.

TukiChattia ei ole kohdennettu millekään tietylle ihmisryhmälle, vaan kaikenikäisille espoolaisille, jotka kaipaavat henkistä ja hengellistä tukea.

– Chatin toiseen päähän on ilmoittautunut hyvin työntekijöitä, eli 34 työntekijän reservi, ja koko ajan ilmoittautuu mukaan lisää. Olemme kouluttaneet tämän joukon pikaisesti Chatin peruskäyttöön ja koulutamme tarpeen mukaan jatkossakin, kertoo diakonian asiantuntija Lilli Snellman.

Chatin keskustelijoina tulee olemaan pappeja, diakoniatyöntekijöitä, nuorisotyönohjaajia, perhetyöntekijöitä ja lastenohjaajia. Linjoilla on yhtä aikaa päivystämässä useampi työntekijä.

Chatin löydät verkkosivuiltamme espoonseurakunnat.fi/apua-ja-tukeaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Avaa chat oranssista palkista avautuneen sivun oikeassa reunassa.

Uutinen päivitetty to 26.3., alkuperäinen päivystäjien määrä 25 korjattu 34:ksi, koska työntekijöitä on ilmoittautunut lisää päivän aikana mukaan. /MA
Uutinen päivitetty 29.4., muutettu uudet aukioloajat. /JR

Thu Mar 26 12:40:00 EET 2020