Mikkelinpäivä on enkelien ja lasten juhla

Enkelien ja lasten sunnuntaiksi kutsuttua mikkelinpäivää vietetään 4.10.2020. Arkkienkeli Mikaelilta nimensä saanut päivä on luterilaisessa kirkossa ainoa enkelijuhla.

Mikkelinpäivän tapahtumat Espoon seurakunnissa:

Klo 10

Messu, Espoon tuomiokirkko, Kirkkopuisto 5. Mukana laulamassa kvartetti Pia Lönnqvist, Anna-Liisa Haunio, Timo Lepistö ja Teemu Suominen.

Koivikon rippikoulun konfirmaatiomessu, Olarin kirkko, Olarinluoma 4. Liturgia Sasu Rauhala, saarna Kristiina Huotari, avustavat papit Jarmo Jussila ja Tuija Samila, kanttori Mikko Niinikoski, Tuukka Dunkelin yhtye.

Olarin kirkon päiväjumalanpalvelus, Olars kyrka, Olarinluoma 4. Liturgia ja saarna Tapio Suontakanen.

Mikkelinpäivän päiväjumalanpalvelus Olars kyrkanissa.

Klo 10.15

Mikkelinpäivän messu, Otaniemen kappeli, Jämeräntaival 8. Liturgi Ossi Tervonen, saarna Heidi Zitting, kanttori Liisa Malkamäki. Lauluryhmä Tapiolan seurakunnan kamarikuorosta.

Klo 11

Perhemessu, Leppävaaran kirkko, Veräjäkallionkatu 2. Perhemessu kaikille sukupolville. Mukana messussa papit Kaisa ja Hanni, kanttori Outi, diakoni Noora, diakoniaharjoittelija Nina.

Mikkelinpäivän messu, Espoonlahden kirkko, Kipparinkatu 8. Saarna ja liturgia Jouni Turtiainen, avustava pappi Teemu Reinikainen, kanttori Helena Yli-Jaskari.

Verkkokirkko Leppävaarasta: Tervetuloa kirkkoon, kun sinulle sopii! Verkkokirkko on noin 20 minuuttia kestävä videoitu hartaus Leppävaaran seurakunnan Facebook-sivulla ja YouTube-kanavalla, joka sisältää musiikkia, puhetta ja rukousta.

Klo 12

Kyläkirkko, Kauklahden kappeli, Kauppamäki 1. Pappi Mari Mathlin.

Hartaus kirkonmenojen aikaan, Matinkappeli, Liisankuja 3.

Pyhäkoulu, Matinkappeli, Liisankuja 3.

Pyhäkoulu, Kauklahden kappeli, Kauppamäki 1. Lasten oma hartaushetki. Askartelua, leikkiä ja laulua.

Messu, Auroran kappeli, Heiniemenpolku 1. Liturgi Päivi Linervo. Messun jälkeen kirkkokahvit.

Klo 15

Enkelikirkko, Virsu, Tapiontori 3 B. Messussa soittavat harpisti Emma & sellisti Anni sekä laulavat Ava, Elsa ja Kia. Mukana lastenohjaajat Kaisa Puranen ja Sari Häkki sekä kanttori Elina Jokivuori ja papit Marianne Tiihonen ja Anu Ristimäki.

Pyhäkoulu – Sunday School, Suvelan kappeli, Kirstintie 24. 4–12-vuotiaille, tätä nuoremmat lapset vanhempien seurassa.

Kuukauden 1. ja 3. sunnuntaina on Suvelan kappelissa messu. Pyhäkoululaiset tulevat messuun siunattaviksi. Lapsilla on mahdollisuus osallistua vanhempiensa kanssa myös ehtoolliselle.

Klo 16

Mikkelinpäivän messu, Kalajärven kappeli, Ruskaniitty 3. Pappi Ari Kunnamo.

Mikkelinpäivän perhekirkko ja -tapahtuma, Olarin kirkko, Olarinluoma 4. Aluksi perhekirkko, liturgia ja saarna Tapio Suontakanen, kanttori Päivi Hakomäki. Ruokailu ja toimintapisteitä sisällä ja ulkona.

Klo 16.30

Englanninkielinen jumalanpalvelus, Tuomiokirkon seurakuntatalo, Kirkkoranta 2. Pyhäkoulu suomeksi ja englanniksi. Järjestäjinä Kirkko Espoossa ja International Evangelical Church in Finland (IEC). Worship Service in English every Sunday at 4.30 in Espoo Cathedral Parish Hall.

Klo 17

Colourful Christian Worship Matinmessu, Matinkappeli, Liisankuja 3. Kaksikielinen messu, johon kaikenikäiset ovat lämpimästi tervetulleita. Liturgi Anna Poutiainen, saarna Tuija Samila, musiikki: Sanna Franssila ja  Colourful Espoo Band. Bilingual (Finnish–English) colourful worship.

Iltamessu, Viherlaakson kappeli, Viherkalliontie 2.

Messu, Soukan kappeli, Soukankuja 3. Saarna ja liturgia Teemu Reinikainen, kanttori Ruut Kiiski.

2020-09-25 12:02:00.0