Espoon seurakunnat tuovat rakkauden katukuvaan

taidenäyttely kuva lukkari.jpg

Kuva: Touko Hujanen.

Kampanjassa sloganit ”Täällä rakastan minä” ja ”Här bor kärleken” yhdistyvät Touko Hujasen ottamiin dokumentaarisiin valokuviin Espoosta ja espoolaisista heidän arjessaan. Kuvissa esiintyvät ihmiset ovat espoolaisia, jotka lähtivät seurakunnan työntekijän kutsusta mukaan kuvauksiin.

Valoisa viesti keskelle kaamosta ja korona-aikaa

- Kristinuskon aarre on Jumalan rakkaus ja sen haluamme tuoda katukuvaan. Toivomme, että katsoja saa kuvista ja rakastavasta viestistä voimaa omaan arkeensa. Rakkautta on kuvissa, mutta myös katsojan arjessa bussipysäkillä, metrossa tai kauppareissulla, kertoo Espoon seurakuntien viestintäpäällikkö Urpu Sarlin.

Slogan ”Täällä rakastan minä” on jätetty tarkoituksella avoimeksi ja monitulkintaiseksi. Katsoja saa tulkita sen omista lähtökohdistaan.

- Toivomme, että kuvat herättävät pohtimaan rakkautta. Miten rakkaus näkyy täällä Espoossa, omilla kotikulmillani ja omassa elämässäni? Mitä rakkaus minulle merkitsee? Urpu Sarlin sanoo.

Kuvissa tavallisia espoolaisia arjessaan

Kampanjan kuvaajana toimi dokumentaarisista kuvareportaaseista tunnettu valokuvaaja Touko Hujanen.

- Tässä projektissa minua viehätti se, että kuvataan tavallisia ihmisiä. Kauneimpia hetkiä olivat ne, kun kuvattava kyllästyi tai unohti hetkeksi, mitä ollaan tekemässä. Silloin hän vain oli, pinta poistui ja esiin tuli sisin.

Hujasta innosti ihmisten lisäksi syväsukellus Espooseen. Hänen mielestään Espoo on yksi jännimpiä paikkoja Suomessa.

- Yhtäkkiä liittymälabyrintin keskeltä vaan putkahtaa esiin lähiö tai mieletön luontoparatiisi. Ja jotenkin seurakunta yhdistää näitä kaikkia toisistaan irrallaan olevia saarekkeita, pohtii Hujanen.

Täällä rakastan minä/Här bor kärleken:

• Kampanjakuvat ovat Espoon katukuvassa 2.-8.11.2020.
  • Kuvista kootaan laajempi valokuvanäyttely, joka on esillä Espoonlahden kirkolla 11.-25.11.2020.
  • Ajatuksia ja tunteita teemasta voi jakaa sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #täällärakastanminä ja #härborkärleken.
  • Espoon seurakunnat toteuttavat kampanjan yhdessä Miltton Creativen kanssa.

Lue ja katso lisää Täällä rakastan minä -teemasta

Mon Nov 02 07:30:00 EET 2020