SPR:n ja MLL:n Hyvä Joulumieli -lahjakortit tuovat jouluiloa lapsiperheille Espoossa

Espoon seurakuntayhtymän yhteinen diakoniatyö sai ilahduttavan pikasoiton joulun alla MLL:lta ja SPR:lta. Espooseen lahjoitettiin ylimääräiset reilut 400 kpl (439) viidenkymmenen euron lahjakorttia lapsiperheille.

Kuvassa näkyy yksi Hyvän mielen lahjakortti ja siihen liittyvää kirjettä.

Kuva: Lilli Snellman.

Suomen Punaisen Ristin ja Mannerheimin lastensuojeluliiton Hyvä Joulumieli -lahjakortit tuovat joulun iloa lapsiperheille Espoossa.

Hyvä Joulumieli -keräys on Mannerheimin lastensuojeluliiton  ja Suomen Punaisen Ristin yhdessä Ylen kanssa toteuttama keräys kotimaan lapsiperheiden hyväksi. Keräyksen tuotolla hankitaan taloudellista tukea tarvitseville lapsiperheille 21 000 lahjakorttia.

Näin nopealla toimitusajalla jakaminen perinteisesti diakoniatyön ohella olisi  ollut haastavampi urakka jo jaossa olevan muun avustamisen ohessa. Päätimme yhteisesti Espoon seurakuntien diakoniajohtavien kanssa kysyä apua Espoon ruoka-apujärjestöiltä.

– Espoon ruoka-apuverkoston koordinaattori, Edistian kehittämispäällikkö Jyrki Myllärniemi vastasi yhteistyöavunpyyntöön heti kyllä, iloitsee diakonian asiantuntija Lilli Snellman. Lahjakortit ovat jouluviikolla jaossa alla mainittujen ruoka-apuverkostojen  kautta.

– Olemme pureutuneet  täällä Espoossa lapsiperheköyhyyteen Espoon kaupungin lapsiperheköyhyysohjelman mukaisesti yhteisessä kaupungin ja seurakuntien poikkiammatillisessa työskentelyssä ja jatkamme hyvin alkanutta yhteistyötä  sekä yhteisten toimenpiteiden suunnittelua taas vuoden alussa. Ruoka-apujärjestöt toimivat ja tavoittavat viikoittain Espoossa kaikista tiukimmin taloudellisten huolien kanssa kamppailevia lapsiperheitä.

– Sydäntä lämmittävä  tieto on, että saamme yllätyslahja-avun perille vielä jouluksi hyvin organisoidulla yhteistyöllä iloitsee Lilli Snellman.

Kortit jakavat eteenpäin seuraavat Ruoka-aputoimijat ja -järjestöt Espoossa:

Manna-apu, Hyvä Arki, Ankkuri, Espoonlahden seurakunta, Lähetyskappeli, Edistia sekä ViaDia.

Wed Dec 23 10:43:00 EET 2020