Ekopaasto on moderni tapa paastota

Valtakunnallisessa Ekopaasto-kampanjassa on tänä vuonna teemana puhdas vesi. Ekopaasto-kampanjaa vietetään 17.2.–3.4. Ekopaasto tulee näkymään paastonaikana niin ikään Espoon seurakuntien some-kanavissa.

Lasipallosta peilautuu näkymä syyskesäiselle Vitträsk-järvelle. Sinisellä taivaalla on pilviä. Kuva: Aada H...

Ekopaasto-kampanjassa on teemana puhdas vesi. Lasipallossa peilautuu Vitträsk-järvi. Kuva: Aada Harju

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon Ekopaasto-kampanja kutsuu suomalaisia mukaan pääsiäispaastoon, joka osaltaan auttaa hillitsemään ilmastonmuutosta.

- Moderni paastonaika voi tarkoittaa pohtimista suhdettaan itseensä, toisiin ihmisiin ja suhdetta luomakuntaan. Ekopaasto on yksi moderni tapa paastota, jotta luomakunta voisi paremmin, Leppävaaran seurakunnan kirkkoherra Kalervo Salo toteaa paastohaasteessaan.

Vuosien aikana Ekopaastossa on painotettu erilaisia ympäristöteemoja kristillisestä näkökulmasta sekä luterilaista paastoperinnettä.

Espoon seurakuntien some-kanavissa julkaistaan paastonaikana viikoittain muun muassa Ekopaastosta kertovia artikkelilinkkejä. Lisäksi Tapiolan seurakunta tulee postaamaan instagram- ja facebook -kanaviinsa paastohaasteita. Ne perustuvat Kirkon ilmasto-ohjelmaan ja Ekopaasto-kampanjaan.

Tänä vuonna kirkon yhteistyökumppaneita valtakunnallisessa Ekopaasto-kampanjassa ovat HSY, SYKE, Martat sekä Baltic Sea Action Group.

Haluatko tietää lisää EkopaastostaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kalervo Salon paastohaaste Leppävaaran seurakunta-youtubessaLinkki avautuu uudessa välilehdessä:

Ekopaasto-facebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä:

Ekopaasto instagrammissa:Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapiolan seurakunta facebook:Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapiolan seurakunta instagram:Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Espoon seurakunnat facebook:Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Teksti: Eija Harju ja Ekopaasto.fi

2021-02-17 09:30:00.0