Kirkko Espoossa avustaa Myanmarin konfliktin uhreja 25 000 eurolla

Espoon seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto myönsi 25 000 euroa Myanmarin konfliktin uhrien auttamiseen. Apu sisältää pakolaisille tilapäiseen asumiseen tarvittavaa suojaa, ruokaa, hygieniatarvikkeita, vaatteita ja lääkkeitä sekä taloudellista apua elinkeinonsa menettäneille perheille.

Kuvassa mielenosoittajia ja kylttejä Myanmarissa.

Kuva: MAP.

Myanmarissa armeijan siviileihin kohdistamat väkivaltaisuudet, uhka konfliktin laajenemisesta täysimittaiseksi sisällissodaksi sekä talouden romahtaminen ovat aiheuttaneet vakavan humanitaarisen kriisin. Helmikuisen vallankaappauksen jälkeen armeija on kohdistanut suurissa kaupungeissa yhä enemmän väkivaltaa mielenosoittajia vastaan. Maan sisäisten pakolaisten määrä kasvaa koko ajan.

Suomen Lähetysseura toimittaa avun perille yhteistyökumppaniensa kautta. Lähetysseura sitoutuu kaikessa toiminnassaan kansainvälisesti hyväksyttyihin humanitaarisen avun normeihin ja standardeihin. Katastrofiapua annetaan entiseen taustaan, uskontoon tai kansallisuuteen katsomatta.

Espoon seurakuntien vuoden 2021 talousarviossa on varattu katastrofiavustuksiin 120 000 euroa. Tuleviin anomuksiin jää myönnettäväksi 80 000 euroa.

2021-05-04 08:30:00.0