Ari Paavilainen valittu Espoon tuomiorovastiksi

Espoon tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntaneuvosto valitsi 11.5.2021 seurakunnan kirkkoherran virkaan Tampereen Harjun seurakunnan kirkkoherran Ari Paavilaisen. Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherra on samalla Espoon hiippakunnan tuomiorovasti ja Espoon tuomiokapitulin varapuheenjohtaja.

mieshenkilö

Ari Paavilainen

Ari Paavilainen on syntynyt vuonna 1967. Hän on toiminut yli 10 vuotta Sastamalan seurakunnan kirkkoherrana ja vuodesta 2019 alkaen Harjun kirkkoherrana. Paavilainen on kokenut työyhteisökonsultti ja Tampereen seurakuntien yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja.

Paavilaisen ohella virkaa haki kolme muuta ylemmän pastoraalitutkinnon suorittanutta pappia. Heistä yksi perui hakemuksensa vaaliprosessin alkuvaiheessa.

Kokoontumisrajoituksista johtuen seurakuntalaiset saattoivat tutustua hakuprosessin aikana ehdokkaisiin vain striimatun paneelin, striimatun hiljaisen viikon hartauden ja seurakunnan vaaliverkkosivujen kautta. Vaaliprosessia johti tuomiokapitulin nimeämä vaalin valmistelija, lääninrovasti Kalervo Salo.

Vaalituloksen vahvistaa Espoon hiippakunnan tuomiokapituli. Paavilainen aloittaa virassa 1.10.2021, jolloin Espoon nykyinen tuomiorovasti Antti Kujanpää jää täysin palvelleena eläkkeelle.

Espoon tuomiokirkkoseurakunta on pinta-alaltaan yli puolet Espoosta. Seurakuntaan kuuluu yli 45 000 jäsentä, ja se on Suomen ev.lut. kirkon viidenneksi suurin seurakunta. Työntekijöitä on 100.

Katso lisää kirkkoherranvaalisivulta: https://www.espoonseurakunnat.fi/kirkkoherranvaali/ari-paavilainen

2021-05-11 18:42:00.0