Antti Kujanpäälle myönnetty Espoo-mitali

Antti Kujanpää on tämän vuoden Espoon itsenäisyyspäivän juhlassa huomioitu Espoo-mitalilla

Espoo-mitalin etupuolella on tyylitellyt kasvot ja takana puoli-istuva hahmo.

Espoo-mitalin on suunnitellut Kauko Räsänen.

Tämän vuoden 2021 syyskuussa eläkkeelle siirtynyt kirkkoherra-tuomiorovasti Antti Kujanpää on huomioitu Espoo-mitalilla Espoon hyväksi tehdystä työstä.

Espoolainen Antti Kujanpää on toiminut 25 vuotta kirkkoherrana Espoon seurakunnissa. Olarin seurakunnan kirkkoherran virasta hänet valittiin vuonna 2009 Espoon tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherran virkaan. Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherralla on myös tuomiorovastin tehtäviä Espoon hiippakunnan tuomiokapitulissa. Kuva: Antti Kujanpää, Studio Kuva-Ahti, Espoo.

Antti Kujanpään lisäksi joukossa oli myös monia muita merkittäviä alueellisia toimijoita, kuten Maxin Kala (Kauklahti), Bembölen kahvituvan yrittäjäpari, muusikko Ilkka Alanko, joka on kunnostanut Nupurin kartanon sekä kansanedustajat Inka Hopsu ja Arja Juvonen. Tänä vuonna oli 13 mitalinsaajaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Espoo-mitalit myöntää Espoon mitalitoimikunta. Mitalin on suunnitellut espoolainen kuvanveistäjä, mitalitaiteilija Kauko Räsänen. Mitalia on jaettu jo vuodesta 1972 aina itsenäisyyspäivänä. Vuosien varrella huomionosoituksen on saanut jo yli viisisataa henkilöä.

Onnittelemme kaikkia mitalinsaajia!

Voit katsoa itsenäisyyspäivän juhlakonsertin 5.1.2022 asti>>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tue Dec 07 08:49:00 EET 2021