Kiitos kaikille Rakenna joulupuu -keräykseen osallistuneille sekä muille lahjoittajille

Pääkaupunkiseudun seurakuntien yhteisen Rakenna joulupuu -keräyksen avulla annettiin lahjoja ja joulumieltä satoihin perheisiin Espoossa. Erilaisia lapsiperheiltä etukäteen tulleita lahjatoiveita toteutettiin kaikkiaan 225 kappaletta ja diakoniatyöntekijöiden kautta eri suuruisina lahjakortteina jaettavaksi saatiin yhteensä yli 12 000 euroa.

Joulupuukeräys kuva_Sofia_Ali.jpg

Joulupuu lahjoineen Kirkonkympin aulassa. Kuva: Sofia Ali.

Espoon tuomiokirkkoseurakunnassa koottiin vähävaraisten perheiden lasten lahjatoiveita etukäteen. Lahjatoiveita sai noutaa joulukuusista Espoon tuomiokirkosta ja Kirkonkympin aulasta adventista alkaen viikon ajan. Toiveita tuli yhteensä 118 kappaletta; lahjakortteja sekä konkreettisia lahjoja, kuten leluja tai pelejä. Nuorin lahjan saaja oli 1-vuotias ja vanhin 18-vuotias. Kaikki lahjatoiveet otettiin kuusista ja ihmiset ostivat lapsille toiveen mukaisen lahjan.  Diakoniatyöntekijät välittivät lahjat perheille.

Diakoniatyöhön saatiin myös runsaasti muita lahjoituksia, joilla on muistettu yksineläviä. Keski-Espoon seniorit järjestivät kahvi- ja suklaakeräyksen, nuoret leipoivat joulukakkuja ja -pipareita. Senioreiden ja nuorten lahjoja annettiin ihmisille, joita on kohdattu diakoniatyössä ja ne ilahduttivat suuresti esimerkiksi heitä, jotka elävät yksin.

Espoonlahden kirkon ja Soukan kappelin joulukuusiin oli ripustettu 107 korttia, joissa kerrottiin asiakkaasta tai asiakasperheistä, joille toivottiin erityistä jouluavustusta. Kaikki toivekortit menivät kuusista ja niiden toteuttamisen lisäksi saatiin lisäksi paljon puheluita, jossa ihmiset halusivat tehdä hyvää; antaa apua sitä tarvitseville.

Leppävaaran seurakunnan Rakenna Joulupuu -keräys tuotti 4000 euroa eri suuruisina lahjakortteina. Kaksi yksityistä henkilöä lahjoitti lisäksi 800 euroa myös lahjakortteina. Diakoniatyöntekijät toimittivat lahjoitukset diakonian asiakkaille ennen joulua.

Olarin seurakunnan Rakenna joulupuu -keräys tuotti yhteensä 4290 euroa. Pianotaiteilija Izumi Tatenon Olarin kirkon konsertin tuotto oli suunnattu myös keräyksen tukemiseen. Se oli suuruudeltaan 1140 euroa.

Summat suunnattiin diakoniatyön asiakkaille lahjakortteina. Diakoniatyöntekijät tapasivat asiakkaat ja lahjakortit sekä avustukset jaettiin todetun avuntarpeen mukaisesti.  Lisäksi saatiin Olarin Lions Clubilta ja muutamilta muilta lahjoittajilta myös rahaa lahjakortteina sekä tavaralahjoituksina.

Tapiolan seurakunnassa kukin lahjoittaja sai tuoda lahjakortteja Virsuun. Keräys tuotti erilaisia lahjakortteja 1930 euron arvosta ja ne annettiin diakoniatyön kautta apua tarvitseville. Lisäksi Tapiolan Lions club lahjoitti kymmenen lahjakorttia jaettavaksi yksinhuoltajaperheille.

Wed Jan 05 16:32:51 EET 2022