Ihmisiä kesäretkellä

Kevät 2024:

Apokalypsi nyt! -raamattuluentosarja

ke klo 18.30 Espoonlahden kirkko

Luennoitsijana dosentti ja Espoonlahden kappalainen Niko Huttunen. Musiikki kanttori Elja Puukko sekä 28.2. Pami Karvonen. 10.4. musiikki kanttori Helena Yli-Jaskari ja Zoltan Takacs.

28.2. Mitä on apokalyptiikka ja miten se näkyy maailmanpolitiikassa?
13.3. Venäjän käsitys maailmanhistoriallisesta tehtävästään.
10.4. Tove Janssonin "Muumipeikko ja pyrstötähti" apokalyptisena ajankuvauksena
24.4. Marxilaisuuden maallistunut apokalyptiikka.

Pääsiäismyyjäiset

La 23.3. klo 11-14 Espoonlahden kirkko, Kipparinkatu 8.

Lounas ja kahvit katettuna pääsiäismarkkinoilla, joiden tuotto menee seurakunnan nimikkolähettien työn tukemiseen maailmalla.

Klo 12 kirkkosalissa lauletaan yhdessä tuttuja virsiä ja hengellisiä lauluja.

Voit osallistua myyjäisiin leipomalla myyntiin tuotteita tai tekemällä käsitöitä. Merkitse leipomuksiin niissä käytetyt aineet. Myyjäislahjoitukset voi tuoda kirkolle edeltävänä päivänä kirkon aukioloaikojen puitteissa tai myyjäispäivänä. Tied. eveliina.roznovski(at)evl.fi, 041 518 1244.

Majataloilta

Pe 5.4. klo 18.30 Espoonlahden kirkko, Kipparinkatu 8.

Majataloilta on paikka ilolle ja jakamiselle. Se on paikka laululle, naurulle ja tanssille. Majataloon ovat kaikki tervetulleita. Saa tulla sellaisena kuin on, väsyneenä tai reippaana, toivoa täynnä tai toivottomana, terveenä tai sairaana, kukkamekossa tai kumisaappaissa, uskovana tai uskomattomana. Tässä majatalossa seinät ovat leveällä ja katto korkealla.
Mukana mm. gospelryhmä Nardus ja kanttori Heli Ojala. Iltaa juontaa Eveliina Roznovski. Iltateetä ja Pyhää Henkeä on tarjolla kaikille janoisille.

Espoo rukoilee -ilta

Ke 17.4. klo 18.30 Espoonlahden kirkko, Kipparinkatu 8

"Rukouksen monet muodot." Pastori Niko Huttunen Espoonlahden ev. lut. seurakunta ja pastori Lassi Mäkinen Espoonlahden helluntaiseurakunta. Musiikkia kanttori Heli Ojala ja gospelryhmä Nardus.

Espoon kristillisissä seurakunnissa vuorotellen kerran kuussa järjestettävä rukousilta.
Espoo rukoilee -iltojen lähtökohta on ajatus, että kristityt voivat kokoontua yhdessä rukoilemaan, kiittämään ja ylistämään sekä siunaamaan yhteistä kotikaupunkiamme ja sen asukkaita sekä muuta maailmaa. Yhteinen rukous ja yhteys toisiin kristittyihin on Jumalan hyvä lahja.

Psalmit, uusi käännös ja raamatunkäännöstyö

To 18.4. klo 18.30 Soukan kappeli, Soukankuja 3.

Psalmeista on ilmestynyt uusi suomennos. Raamatunkäännöstyön konsultti Seppo Sipilä Suomen Pipliaseurasta esittelee tuoretta käännöstä. Illassa mukana myös kappalainen Niko Huttunen. Psalmien suomennos on ensimmäinen osa Vanhan testamentin käännöksestä, joka valmistuu kokonaisuudessaan vuonna 2028. Aiemmin on julkaistu Uusi testamentti vuonna 2020. Psalmikäännöksestä lisää Suomen Pipliaseuran sivulla: Psalmit 2024 - Piplia

Ilmoitustaulu täynnä tyhjiä värikkäitä post it -lappuja.
Tuoreimmat tapahtumat osoitteessa espoonseurakunnat.fi/tapahtumat ja Kirkko&Kaupunki-lehdessä.

Siioninvirsiseurat

Espoonlahden kirkko, Kipparinkatu 8
pe 1.3. klo 18.30, pe 29.3. klo 16 ja pe 3.5. klo 18.30.
Lauletaan Siionin virsiä. Iltatee.
Kolehti Herättäjä-Yhdistykselle.

Seurakuntakahvila

Espoonlahden kirkko, Kipparinkatu 8
ke 10.1. - 29.5. klo 13-15 (ei 1.5.)
Tuoksuvaa kahvia ja maistuvia herkkuja huokeaan hintaan. Lapsille on kahvilan yhteydessä pieni leikkihuone. Tuotto lähetystyöhön ja Naisten Pankille.

Laulukerho

Espoonlahden kirkko, Kipparinkatu 8
ti 16.1. - 21.5. klo 13-14.30, parittomat viikot (ei 26.3.)
Lauletaan virsiä kanttorin johdolla.
Lopuksi pullakahvit 1,50€.

Kohtaamisia ja eläytymistä ikiaikaisiin kirjoituksiin

to 18.1., 29.2., 21.3., 11.4. ja 2.5. klo 18-20

Sukellamme Raamattuun Jeesuksen aikalaisten silmin ja korvin. Bibliodraamaa ohjaa Eveliina Roznovski. Selloimprovisaatioita soittaa Tapani Heikinheimo. Tekstin historiaa ja kontekstia avaa raamatuntutkija ja pastori Niko Huttunen.
Tilaisuuden yhteistyökumppanit: Step-opintokeskus ja Suomen bibliodraamayhdistys ry.
Käsiteltävät raamatuntekstit: 18.1. Apt. 2. /
29.2. Apt. 4:32-5:11 / 21.3. Apt. 8:26-40 /
11.4. Apt. 9:1-19 / 2.5. Apt. 10.
Iltateen vapaaehtoinen maksu lähetystyölle.

Aikuisten lauantai-ilta kirkolla klo 18

17.2. Kotimainen kristillinen deittipalvelu Valo,
          Kristiina Fekete.
16.3. Arjen kristillisyys, Anja Porio.
20.4. Mikä on Raamattu ja mikä on sen teksti?,
          Niko Huttunen.
25.5. Retki Hanikkaan klo 10-14.

Voit halutessasi tuoda pientä purtavaa yhteiseen pöytään.

Yhteisen tulen äärellä koko perheen voimin

Soukan kappelin pihassa, Soukankuja 3
kuukauden 1. torstai klo 17-20
Tule kohtaamaan toisia, kertomaan kuulumisia ja lämmittelemään tulen äärelle. Tuleen tuijottelu, jos mikä, on rauhoittavaa ja yhdistävää. Seurakunta tarjoaa makkaraa ja mehua, voit tuoda myös omat grillattavat tullessasi. Mukana aina myös seurakunnan työntekijöitä.

aikuistyön sihteeri, diakoni
Espoonlahden seurakunta