ArkiYstävät ja puhelinYstävät

ArkiYstävä- ja PuhelinYstävä-toiminta on seurakunnan järjestämää vapaaehtoistoimintaa. Sen kautta voit olla ystävänä yksinäiselle tai saada itsellesi ystävän.

ArkiYstävä-toiminnan logo

ArkiYstävä-toiminta

Etsitkö ystävää?  Kaipaatko keskustelukaveria, ulkoiluseuraa tai saattajaa asioille? ArkiYstävä-toiminta on seurakunnan ystävävälitystä. Toiminta on luottamuksellista.

Hae ystävää tai ilmoittaudu vapaaehtoiseksi. Ota yhteyttä diakoni Minna Maijaseen.

Lähde Ystäväksi lähimmäiselle!

• ulkoiluystäväksi
  • juttukaveriksi kotona tai hoivakodissa vanhukselle
  • tueksi omaishoitajalle ja läheiselle
  • kirkkokaveriksi

ArkiYstävä-toiminnasta voit valita tehtäviä oman mielenkiintosi ja aikataulusi mukaan. Tavallisen ihmisen tiedot ja taidot riittävät. Kaikki ArkiYstävät perehdytetään tehtäviinsä. Toiminta on vapaaehtoistyötä, eikä siitä makseta palkkaa. Espoon seurakunnat tarjoavat ArkiYstäville koulutusta, virkistystä ja tukea.

ArkiYstävä-toiminnan kurssi

Onko sinulla tunti tai kaksi aikaa viikossa? Tule tutustumaan ArkiYstävä-toimintaan!

Lauantaina 23.3. klo 10-14 Soukan kappeli

Kurssillla perehdytään ArkiYstävä-toimintaan ja vapaaehtoisuuteen. ArkiYstävä voi toimia juttu- ja ulkoilukaverina yksinäiselle, välillä saattajana lääkäriin tai vaikka kauppakaverina. Kurssi ei vielä sido toimintaan.

Tiedustelut ja ilmoittaumiset 7.3. mennessä diakonissa Minna.Martiskainen@evl.fi tai diakoni Minna.Maijanen@evl.fi

PuhelinYstävä-toiminta

PuhelinYstävä-toiminta on seurakunnan vapaaehtoistoimintaa. Vapaaehtoiset Ystävät soittavat juttukaveria kaipaavalle säännöllisesti ja kyselevät kuulumisia. Toiminta on luottamuksellista.

Lähtisitkö vapaaehtoiseksi juttukaveriksi? ​​​​​​​

Tavallisen ihmisen tiedot ja taidot riittävät. Kaikki PuhelinYstävät perehdytetään tehtävään. Käytössä on seurakunnan omat puhelimet ja soitot tehdään seurakunnan tilassa työparin kanssa. Toiminta on vapaaehtoistyötä, eikä siitä makseta palkkaa. Espoon seurakunnat tarjoavat Ystäville koulutusta, virkistystä ja tukea. Ota yhteyttä diakoni Minna Maijaseen.

diakoni
Espoonlahden seurakunta