Merimieskirkkotyö

Kristillinen kirkko on kautta aikojen kantanut huolta matkalla olevista. Kun Espoon seurakunnat tukevat ja tekevät merimieskirkkotyötä on kysymys muun muassa tästä asiasta.

Tukiessamme merimieskirkkotyötä pidämme huolta omista jäsenistämme matkalla ja työssä. Merimieskirkkotyö antaa myös mahdollisuuden vapaaehtoistyöhön kotimaassa ja ulkomailla.

Maailmalla olevat suomalaiset kokevat merimieskirkon edustavan kodinomaista paikkaa, jonne voi tulla sellaisena kuin on. Merimieskirkko on levähdyspaikka kiireen keskellä. Merimieskirkolla voi asioida omalla äidinkielellä, saada keskusteluapua, neuvoja ja opastusta. Kansainväliset yhteydet auttavat matkalla olevia saamaan apua myös muiden maiden merimieskirkoilta.

Merimieskirkot tarjoavat säännölliset suomenkieliset jumalapalvelukset, merimiespapin toimittamat kasteet, hautajaiset ja vihkimiset (niissä maissa, joissa se maan lakien mukaan on mahdollista.) Merimieskirkko järjestää myös rippikouluja, nuorten- ja lastentapahtumia sekä leirejä.