Lapsille ja perheille Laaksolahdessa

Alle kouluikäiset

Päiväkerho on leikin lumoa, kavereita ja hiljaisuuttakin. Katso lisää: PäiväkerhoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Päiväkerhoihin ilmoittaudutaan etukäteen. Kysy lisää: Aila Pihlajavesi, p. 040 5251216, aila.pihlajavesi(ät)evl.fi

Perhekerhot

Perhekerho Laaksolahden kappelissa tiistaisin klo 10-11.30. Tervetuloa keskustelemaan ja kahvittelemaan muiden vanhempien kanssa, samalla lapsilla mahdollisuus leikkiä viereisessä huoneessa lastenohjaajien kanssa.

Lisätietoja:  Miia Korttila, p. 0505836886, miia.korttila(ät)evl.fi.

Perhekerho on vanhempien ja alle kouluikäisten lasten yhteinen kerho, mihin ovat tervetulleita myös isovanhemmat ja muut lasta hoitavat aikuiset. Myös isät ovat lämpimästi tervetulleita! Ryhmät ovat vertaisryhmiä, jossa keskustellaan uuden elämäntilanteen herättämistä kysymyksistä ja kokemuksista liittyen mm. vauvan hoitoon, kasvatukseen ja parisuhteeseen. Toisinaan paikalle on myös pyydetty joku asiantuntija vierailemaan aiheeseen liittyen. Tarjolla on aikuisille kahvia/teetä ja jokin suolainen tai makea purtava. Pyydämme varautumaan kahden euron kahvirahamaksuun, jolla katetaan tarjoilujen kulut ja tuetaan perhekerhojen kummilasta ulkomailla.

Ajankohtaista tietoa Laaksolahden perhekerhosta Vilaus perhetoimintaan -ryhmässä Facebookissa.

Perhekirkot

Perhekirkot löytyvät täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kouluikäiset ja nuoret

Kouluikäisten toiminta kattaa koko polun aina ekaluokkalaisten kouluun siunaamisesta abimessuun - koko matkan lapsuudesta aikuistumisen kynnykselle. Lasten ja nuorten sivustolta, Luja Kallio Linkki avautuu uudessa välilehdessä-sivuilta, löydät mm. kerho- ja kurssitarjontamme.

Kesäkerhot kokoontuvat koulujen loputtua kesäkuun alkuviikoilla maanantaista perjantaihin. Kerhot on tarkoitettu 1-2-luokkalaisille (1-luokkalaisilla on etusija). Kerhossa lapset ulkoilevat, leikkivät, pelaavat ja askartelevat. Kesäkerhon hiljentymishetket ja lukutuokiot tuovat rauhaa touhun keskelle. Ohjelmassa on myös retkiä. Ruokailu järjestetään Viherlaakson kappelilla siten, että lapset saavat kerhopäivän aikana lämpimän ruoan ja välipalan.

Seurakunta ja koulu ovat kasvatuskumppaneita

Seurakunta on läsnä koulun arjessa, juhlassa ja kriiseissä. Seurakunnan ja koulun yhteisenä tavoitteena on tukea oppilaan kasvua monikulttuurisessa yhteiskunnassa. Seurakunnan toiminta koulussa on osa koulun uskontokasvatusta, joka antaa valmiuksia uskontodialogiin, arvokeskusteluun ja suvaitsevaisuuteen.

Kasvatuskumppanuus toteutuu kolmella eri tasolla. Se on oppilaan kasvun ja kouluyhteisön henkisen hyvinvoinnin edistämistä ja opettajan työn tukemista. Osa yhteistyön muodoista sisältää hengellistä sisältöä, osa ei. Periaatteena on, että kaikki seurakunnan toiminta koulussa perustuu yhteiseen suunnitteluun ja yhteisiin päämääriin.

Seurakunnan työntekijät käyvät kouluilla pitämässä päivänavauksia yhteisesti sovittuna ajankohtana vähintään kerran kuukaudessa. Muita kouluyhteistyön muotoja ovat esimerkiksi koulujen jumalanpalvelukset, oppituntivierailut, konsertit, leirikoulut, retki- ja leiriyhteistyö, kerhotoiminta, ihmissuhdekurssit, opettajien koulutuspäivät ja vanhempainillat. Seiskaluokkalaisten ryhmäytykset toteutetaan valtaosassa espoolaiskouluista seurakunnan, kaupungin ja koulun yhteistyönä.

Koulut voivat halutessaan saada seurakunnalta tukea kriisitilanteissa kuoleman, onnettomuuden tms. kohdatessa oppilasta, henkilökuntaa tai kouluyhteisöä.

Perhekerho on vanhempien ja pienten lasten yhteinen kerho, mihin ovat tervetulleita myös isovanhemmat.

Lastenohjaaja
Laaksolahden kappeli Tuomiokirkkoseurakunta Viherlaakson kappeli
Ylänkötie 16
02730 Espoo