Otaniemen kappeli

Otakappeli

Jämeräntaival 8, 02150 Espoo

0980504460

Otaniemen kappelissa ei ole säännöllisiä aukioloaikoja. Tiedustelut vahtimestarilta p. 09 8050 4460.

Otaniemen kappelin kirkkosalissa voidaan toistaiseksi järjestää vain kirkollisia toimituksia. Muita tilaisuuksia ei ole mahdollista järjestää, koska tilassa tehdään sisäilmaan liittyviä tutkimuksia.

Keskellä Otaniemeä, niemen korkeimmalla paikalla puiden ympäröimänä sijaitsee teekkareiden rakennuttama kirkko, Otaniemen kappeli.  Kristityt teekkarit halusivat keskelle tekniikan hallitsemaa maailmaa kirkon, joka muistuttaa elämän kokonaisuudesta ja ihmiselämän arvoista.

Kappeli on Tapiolan seurakunnan alueeseen kuuluvan Otaniemen kyläkappeli, jossa pidetään kastetilaisuuksia, häitä ja hautajaisia. Kappelin pienryhmätoiminta on vilkasta, lukuisat ryhmät kokoontuvat siellä viikoittain. Näitä ovat mm. teekkarien kristillinen yhdistys, Ristin kilta ry, seurakunnan ja MLL:n perhekerhot. Myös unkarilaisten ja kiinalaisten raamattupiirit kokoontuvat säännöllisesti kappelilla pienen iltapalan ympärillä.

Kappelisalissa on 150 istumapaikkaa, 10-äänikertaiset Kangasalan urkutehtaan valmistamat urut sekä piano (Yamaha YUS5PE). Tilojen kunto-ongelmien takia, joiden takia osa kappelin tiloista on käyttökiellossa. Kappelisalissa voidaan edelleen järjestää lyhytkestoisia tilaisuuksia, muun muassa hautaan siunaamisia. Kulku kappelin sisätiloihin on esteetön. Tiloissa on myös inva-wc / lastenhoitohuone.

Kulku ja pysäköinti

Otaniemi sijaitsee Kehä ykkösen lähettyvillä, Tapiolan ja Keilaniemen naapurissa, lähellä Helsingin rajaa.  Otaniemen kappelin osoite on Jämeräntaival 8, mutta kappelin asiakaspysäköintiin varatut neljä paikkaa sijaitsevat Jämeräntaival 10:n parkkipaikalla metsän reunassa. Kappelin pihaan on ajo-oikeus vain kuljetus-, huolto- ja pelastusajoneuvoilla joko Jämeräntaival 6:n tai 8:n kautta.

wc wc