Kirkko ja kaupungin tilaukset - paperi tai digi

Espoon seurakuntien jäsenet saavat kotiinsa jäsenlehden Kirkko ja kaupunki.

Kirkko ja kaupunki lähetetään automaattisesti kaikkiin talouksiin, joissa asuu Espoon suomenkielisten seurakuntien jäseniä. Teknisistä syistä lehti lähetetään talouden vanhimman seurakunnan jäsenen nimellä.

Kirkko ja kaupunki netissä: www.kirkkojakaupunki.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Osoitteenmuutokset

Viralliset osoitteenmuutokset päivittyvät automaattisesti osoiterekisteriimme.

Jos asut pysyvästi muualla kuin virallisessa osoitteessasi (esimerkiksi palvelutalossa), voit tilata lehden lähettämällä tietosi sähköpostitse osoitteeseen osoitteet@kirkkojakaupunki.fi

Kirkko ja kaupungin peruuttaminen

Voit peruuttaa lehden lähettämällä tietosi ja peruutuspyynnön sähköpostitse osoitteeseen osoitteet@kirkkojakaupunki.fi

Kirkosta eroaminen

Espoon seurakunnissa toivomme, että jokainen jäsen kokisi seurakunnan merkittäväksi ja itselleen tärkeäksi yhteisöksi.

Jos silti jostakin syystä harkitset eroamista kotiseurakunnastasi, toivomme, että olet siinä vaiheessa yhteydessä seurakuntaasi, kirkkoherraan, muuhun työntekijään tai päivystävään pappiin. Voit myös olla yhteydessä kirjallisesti palautelomakkeemme kautta.

Eroilmoituksen tekeminen

Eroamisilmoituksen voi tehdä Espoon seurakuntien palvelukeskukseen tai Digi- ja väestötietovirastossa. Eroamisesta on aina ilmoitettava kirjallisesti.

Eroamisilmoitusta ei ole välttämätöntä käydä tekemässä henkilökohtaisesti, vaan sen voi myös lähettää postitse, joko Digi- ja väestötietoviraston painattamalla lomakkeella tai vapaamuotoisella allekirjoitetulla kirjeellä, josta ilmenee kirjeen tarkoitus ja tarpeelliset tiedot eroajasta (etunimi, sukunimi, henkilötunnus, osoite sekä mahdolliset tarvittavat huoltajien tai alaikäisen lapsen suostumukset eroamiseen).

Henkilö katsotaan eronneeksi siitä päivästä lukien, kun seurakunta tai Digi- ja väestötietovirasto on saanut eroamisilmoituksen.

Sähköpostitse tai faksilla lähetettyä eroamisilmoitusta ei toistaiseksi voida vielä hyväksyä.

15 vuotta täyttänyt lapsi voi huoltajien kirjallisella suostumuksella itse erota uskontokunnasta.

12 vuotta täyttänyt voidaan ilmoittaa eronneeksi uskonnollisesta yhdyskunnasta vain hänen omalla kirjallisella suostumuksellaan.

Digi- ja väestötietovirasto toimittaa eronneelle vahvistuksen eroamisesta.

Lisätietoja Digi- ja väestötietovirasto sivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Jos mieli muuttuu?

Mikäli päädyt jättämään seurakuntasi jostakin syystä, olet aina tervetullut takaisin.

Kirkko ja kaupunki lehden tunnuksessa on kolme eriväristä soikiomuotoa.