Sukututkimus

Sukututkimus on sukulaisuussuhteiden selvittämistä ja henkilöhistoriallista tutkimusta. Sukututkimuksen tärkeimpiä tietolähteitä ovat seurakuntien kirkonkirjat. Valtaosa seurakunnista on antanut yli sata vuotta vanhat kirkonkirjansa Kansallisarkiston säilytettäväksi.

Tietoja sukututkimukseen tulee tilata kirjallisesti tilauslomakkeella.

>>Hinnasto

Lomakkeiden toimitusosoite:

Sukututkimuksia varten laadittavia todistuksia tehdään aluekeskusrekisterissä toissijaisena työnä. Lakisääteiset sukuselvitykset ovat ensisijainen velvoitteemme. Todistusten toimitusajat saattavat olla pitkiä.

Henkilötietojen käsittely sukututkimuksessa

Mikäli sukututkimusta varten pyydetään tietoja elävästä henkilöstä, tilaajan tulee liittää tilaukseen selvitys sukututkimusrekisterinsä tietosuojasta. Tämän voi osoittaa täyttämällä lomakkeen, Selvitys sukututkimusrekisteristä - lomake.

Lisätietoja sukututkimukseen liittyvästä tietosuojasta löytyy Tietosuojavaltuutetun toimiston verkkosivuilla.

Voit lukea lisää sukututkimuksesta sivulla evl.fi.

Ota yhteyttä

Virkatodistukset, sukuselvitykset, kirkollisten toimitusten rekisteröinti ja avioliiton esteiden tutkinta
Espoon seurakuntayhtymä
09 8050 2600 (ma-ti klo 9–15, ke-to klo 9-12)
Kirkkokatu 1, PL 200
02771 Espoo

Emme vastaanota virkatodistus- ja sukuselvitystilauksia sähköpostitse.