Walk in -terapia - kertaluonteinen keskusteluapu

Walk in -terapia, kynnyksetön yhden tapaamisen terapia, pyrkii helpottamaan 16–29 -vuotiaiden oloa ratkaisukeskeisen terapian menetelmin.

Espoon Walk in -terapiaa tarjolla:
- Maanantaisin klo 14–18 Ohjaamotalossa Leppävaarassa (Lintuvaarantie 2)
- Keskiviikkoisin klo 16–19 kauppakeskus Ison Omenan palvelutorilla.
- Palvelu on tarkoitettu 16–29-vuotiaille.
- Palvelu on ilmaista, ei edellytä ajanvarausta.
- Terapia on yksi tapaaminen kerrallaan (Single session therapy).
- Terapiaa antavat ovat koulutettuja terapeutteja.

Walk in -terapia on kertaluonteista keskusteluapua, jossa pyritään yhdessä haarukoimaan tärkein ongelmasi, löytämään ratkaisuvaihtoehtoja ja palauttamaan uskoasi parempaan tulevaisuuteen. Voimme keskustella elämän kriiseistä ja haasteista tai mistä tahansa, mikä juuri nyt mieltäsi kaivertaa. Walk in -terapiassa ei hoideta mielen sairauksia, mutta keskustelu voi auttaa näkemään ongelman ja sen ratkaisusuunnan selvemmin, kun sitä katsoo toisen ihmisen kanssa yhdessä. Tarvittaessa voidaan yhdessä pohtia pidempiaikaisen tuen tarvetta. Walk in ei kilpaile pidempien terapiamuotojen kanssa, vaan se on matalan kynnyksen nopeaa tukea.

Walk in -terapia on anonyymiä ja ilmaista. Siihen ei tarvita lähetettä eikä ajanvarausta.

Walk in -terapiaa tarjoavilla seurakunnan työntekijöillä on oman pohjakoulutuksensa lisäksi terapia- tai psykoterapiakoulutusta.  Lisäksi he suorittavat Lyhytterapiainstituutin tuottaman koulutuskokonaisuuden.

Vastaanottopaikat

• Ohjaamotalo Leppävaarassa, Lintuvaarantie 2, Espoo
  • Ohjaamotalon sivutoimipiste, palvelutori, kauppakeskus Ison Omenan ylin kerros (3. krs) bussi- ja metroterminaalin yläpuolella. Osoite: Suomenlahdentie 1, Espoo

Lue pidempi taustajuttu Kirkko ja kaupungin verkkosivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Walk in -terapia Helsingissä.

Walk in -terapia Vantaalla.

Keltaisella taustalla sininen teksti: Walk in terapia
Ohjaamotalo
Ohjaamotalon logo