Mikä on Pysäkkimessu?

Pysäkkimessua vietetään 1-2 kertaa kuukaudessa sunnuntai-iltana kello 18 Espoon tuomiokirkossa. Messu on teemallinen, usein meditatiivinen ja vuorovaikutteinen. Pysäkille voi tulla rauhoittumaan, lepäämään ja ammentamaan Pyhän äärellä voimaa arkeen.

Pysäkkimessu on tarkoitettu myös lapsiperheille, sillä lapsia varten on oma pysäkki, jossa voi mm. piirtää, lukea tai leikkiä rauhallisesti messun aikana.

Messussa on:

• intrumentaalimusiikkia, Taize-lauluja ym.
  • ennalta ilmoitettu teema
  • 2-3 mietiskelyn ja esirukouksen paikkaa eli pysäkkiä
  • noin tunnin pituus
  • illan päätteeksi kahvi tai tee kirkossa
  • valmistelussa ja toteutuksessa seurakuntalaisilla on aiempaa suurempi rooli.

Tervetuloa mukaan myös valmistelemaan! Kysy lisää Tuija-papilta: tuija.kuusinen(ät)evl.fi.

Pysäkkimessujen teemat ja toteuttajat syksyllä 2023

Su 10.9.2023 Elämälle kiitos. Asemapäällikkö Satu Hellsten, pappi kirkkoherra Ari Paavilainen, kanttori Petri Koivusalo.

Su 24.9.2023 Lahjoillasi meitä siunaat. Asemapäällikkö Leena Oikarinen, pappi Miia Pekkarinen, kanttori Marja-Liisa Talja. Musiikkivieraana Chorus Domus -kuoro, joka esittää Taizé-lauluja.

Su 15.10.2023 Viheriäisille niityille. Asemapäällikkö Eeva Kokki, pappi Tuija Kuusinen, kanttori Petri Koivusalo.

Su 29.10.2023 Anteeksianto – sinun itsesi vuoksi. Asemapäällikkö Satu Hellsten, papit Pirkko Nurminen, Antti Kujanpää, kanttori Anna-Liisa Haunio.

Su 19.11.2023 Etsi, kutsu minutkin. Asemapäällikkö Leena Oikarinen, pappi ilmoitetaan myöhemmin, kanttori Anna-Liisa Haunio.

Espoon tuomiokirkko, Kirkkopuisto 5, 02770 Espoo

Katso tunnelmia aiemmista Pysäkkimessuista täältä: PysäkkiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Pysäkki-messu, Espoon tuomiokirkko.