Espoon seurakuntayhtymän hautaustoimen maksut 1.2.2023 alkaen

Uusi hauta lunastetaan Tapiolan uurnalehdossa 20 ja Gräsan uurnalehdossa, Kellonummen sekä Kappelin hautausmaalla 25 vuodeksi. Hinta määräytyy vainajan kotipaikkakunnan mukaan.

Ulkokuntalaiset
Yhteisen kirkkoneuvoston 23.3.2022 tekemän päätöksen mukaan uusia arkkuhautoja luovutetaan 1.6.2022 alkaen vain espoolaisille vainajille. Uusia uurnahautoja luovutetaan ulkokuntalaisen vainajan hautaamiseksi Kellonummen hautausmaalta. Ulkokuntalaisia voidaan toistaiseksi haudata hautausmaiden muistolehtoihin ja sirottelualueille sekä suvun vanhaan arkku- tai uurnahautaan, jos hänellä on ko. hautaan hautaoikeus ja haudassa on tilaa. Huom! Kellonummen arkkumuistolehtoon voidaan haudata vain espoolaisia vainajia.

Arkkuhauta
Uusia arkkuhautapaikkoja luovutetaan Kellonummen ja Kappelin hautausmailta. Yhteisen kirkkoneuvoston 16.6.2008 tekemän päätöksen mukaan syvähauta-alueelta luovutetaan vain yksi arkkuhautapaikka kerrallaan. Matalahauta-alueelta voidaan luovuttaa kaksi vierekkäistä hautaa. Arkkuhautoihin voidaan haudata 1 tai 2 arkkua sekä 18 tai 36 uurnaa valitusta hautapaikasta riippuen.

Uurnahauta
Uusia uurnahautapaikkoja luovutetaan Kellonummen hautausmaalta sekä Gräsan ja Tapiolan uurnalehdoista. Yhteen uurnahautaan voidaan haudata 1-12 uurnaa valitusta hautausmaasta ja osastosta riippuen. Tapiolassa on mahdollista lunastaa kaksi vierekkäistä uurnahautaa.

HUOM! jos uurnan tai tuhkan hautausta varten valitaan uusi arkkuhauta peritään kaksinkertainen haudan hallinnan hinta.

​​​​​​>>>Hautaushinnasto 2023 (PDF)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Espoolainen ja ulkokuntalainen vainaja voidaan haudata myös suvun vanhaan arkku- tai uurnahautaan, jos hänellä on ko. hautaan hautaoikeus ja haudassa on tilaa. Hautaoikeus- ja hintatietoja voi tiedustella Palvelukeskuksen hautatoimistosta.

Espoon seurakuntayhtymä
09 8050 2200 (ma-ti 9-13, ke-to 9-12, pe puhelinpalvelu suljettu)
Kirkkokatu 1
02770  Espoo