Toimintaa lapsille ja lapsiperheille Espoon tuomiokirkkoseurakunnassa

Tervetuloa Espoon tuomiokirkkoseurakunnan toimintaan!

Meidän sekä muiden Espoon seurakuntien tapahtumat löytyvät myös tapahtumakalenterista.
Tapahtumatiedot: https://www.espoonseurakunnat.fi/tapahtumat

Ajankohtaista

Perhekerhot ovat pyörähtäneet käyntiin kappeleilla ja perhekeskuksen kohtaamispaikassa.

Safkaa ja seuraa -illat ovat avoimien ovien iltoja, joihin kaikki ovat tervetulleita.
Illoissa on yhteinen ruokailu edulliseen hintaan, pelejä ja peliseuraa, lapsille omaa puuhaa sekä muuta vaihtuvaa ohjelmaa, johon voi osallistua oman kiinnostuksensa mukaan.
Tervetuloa mukaan toimintaan!

Alle kouluikäisten toiminta Espoon tuomiokirkkoseurakunnassa

Alle kouluikäisille seurakunta tarjoaa monenlaista tekemistä yhdessä vanhempien kanssa tai ilman vanhempia. Perhekerhot ja iltaperhekerhot tarjoavat lapsille hetken aikaa leikkiä muiden lasten kanssa ja vanhemmille puolestaan mahdollisuuden jakaa vanhemmuuden näkökulmia toisten vanhempien kanssa.

Seurakunnan päiväkerhot toimivat talvisaikaan, ja niihin ilmoittaudutaan keväisin maaliskuussa.  Päiväkerho on seurakunnan varhaiskasvatusta 2-5-vuotiaille ja urvallinen paikka lapselle kasvaa toisten lasten seurassa. Se on myös kirkon ja kodin välistä kasvatuskumppanuutta, ja se tarjoaa lapselle mahdollisuuden kuulla Raamatun kertomuksia ja tutustua yhteiseen kristilliseen perintöömme.

Muskarit eli musiikkileikkikoulut ovat musiikin varhaiskasvatusta, jossa perheen pienimmätkin pääsevät osallisiksi musiikin iloisesta maailmasta. Vauvamuskarit on tarkoitettu noin 3-12 kuukauden ikäisille lapsille, jotka musisoivat vanhempiensa seurassa. Myös 1-3-vuotiaat käyvät muskarissa usein aikuisen seurassa, mutta noin 3-6-vuotiaat jo ilman aikuista.

Pyhäkoulussa lapsi pääsee kokemaan pyhän tuntua. Pyhäkoulussa lauletaan lastenvirsiä ja hengellisiä lauluja ja tutustutaan Raamatun kertomuksiin lapsille sopivin menetelmin, kuten leikin, näytelmän, laulun, lyhyiden kertomusten tai piirtämisen ja askartelun avulla. Pyhäkoulussa myös rukoillaan yhdessä ja pohditaan elämän tärkeitä asioita.

Perhekirkot ja -messut ovat koko perheen yhteisiä jumalanpalveluksia, joissa lasten tapa olla olemassa on otettu huomioon. Perhemessun kaava on laadittu normaalia kaavaa soveltaen ja lyhentäen.

Alkukesän kesäkerhot on tarkoitettu ensisijassa 1-2-luokkalaisille, kun vanhemmat ovat vielä töissä eikä heidän lomansa ole vielä alkanut. Kerhossa ollaan paljon ulkona, leikitään, pelataan ja askarrellaan, mutta nautitaan myös hiljentymisestä.

Katso vasemmasta navigaatiosta lisää tietoa lasten toiminnasta. Tervetuloa mukaan!

Espoon tuomiokirkkoseurakunnan lasten ja perheiden some

Klikkaa itsesi alla olevien linkkien kautta Facebook- ja Youtube-tileille, jotka julkaisevat aineistoa, linkkejä ja tapahtumavinkkejä lapsille ja lapsiperheille.

Vilaus perhetoimintaan - Auroran, Laaksolahden ja Viherlaakson kappeleiden perhetoiminnan FacebookLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Suvelan kappelin lapsi- ja perhetyön FacebookLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lapset ja perheet Espoon tuomiokirkkoseurakunta YouTubessaLinkki avautuu uudessa välilehdessä