Viestinnän toimikunta 2023-2026

Viestinnän toimikunnan tehtävänä on seurakuntayhtymän viestintästrategian valmistelu ja sen toteutumisen seuranta. Toimikunnan alaan kuuluvat laaja-alaisesti seurakuntayhtymän ja seurakuntien ulkoisen ja sisäisen viestinnän suunnittelu ja arviointi.

Toimikunnan puheenjohtajana on Martti Hellström. Esittelijänä toimii viestintäjohtaja Urpu Sarlin ja sihteerinä Reija Hirvonen.

Toimikunnan jäsenet 2023–2026

• Martti Hellström, pj.
  • Jan Ahonen
  • Marita Helki
  • Heidi Juslin-Sandin
  • Anita Paatelma
  • Sari Savela
  • Risto Sepponen
  • Mikael Sorvanto

Läsnäolo- ja puheoikeus on myös yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Juhana Malmella, yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja Kalervo Salolla ja varapuheenjohtaja Päivi Raunulla, yhteisen kirkkoneuvoston edustajalla Jouni Mykkäsellä sekä yhtymän johtaja Risto Hämäläisellä.

Kirkko ja kaupungin yhteisjohtokunta

Viestinnän toimikunta käsittelee myös seurakuntamediaan Kirkko ja kaupunkiin liittyviä asioita. Varsinaista päätösvaltaa Kirkko ja kaupungin asioissa käyttää Kirkko ja kaupungin yhteisjohtokunta, joka toimii Helsingin seurakuntayhtymän alaisuudessa.

Espoon seurakuntien edustajat 2023–2024

jäsenet                                      varajäsenet

Heikki Saraste                            Jaana Ailus

Sini Tyvi                                      Jarmo Heinonen