Lähellä sijaitsevia tiloja ja kohteita

Kalajärven kappeli

Ruskaniitty 3, 02970 Espoo
050 340 8391 (vahtimestari)

Kappeli on avoinna toiminnan mukaan.

Katso tästä esittelyvideo:

Kalajärven kappeli

Rakennus valmistui Kalajärvelle 1998, ja sen suunnitteli Arkkitehtitoimisto Stefan Ahlman. Sisustuksessa ja suunnittelussa nousevat esiin veteen liittyvät aiheet. Talo on rakennettu pohjavesialueelle ja lisäksi on haluttu muistaa seurakuntatyön sisältöä – "elämän veden" tarjoamista. Aiheeseen liittyy aulan seinän taiteilija Katri Haahden suunnittelema vihkiryijy ja kappelisalin kuvanveistäjä Radoslaw Grytan suunnittelema kastemalja. Aulan ja salin lattiat sekä kastemalja ovat kalkkikiveä.

Kappelissa voidaan pitää esim. kaste- ja muistotilaisuuksia sekä perhejuhlia. Istumapaikkoja on 100. Kalajärven kappelilla järjestetään myös monenlaista kerhotoimintaa.

Tila- ja toimitusvaraukset

Toimitusvaraukset kasteita, vihkimisiä ja hautaan siunaamisia varten Espoon seurakuntien palvelukeskuksesta

ma–pe klo 9–15, p. (09) 8050 2601 tai varauspalvelut.espoo(at)evl.fi.

Tilojen varaukset konsertteja, ryhmien kokoontumisia ja kokouksia varten vahtimestari 050 340 8391.

Kalajärven kappelin tunnelmallista sisätilaa.

Rinnekappelin toiminta on päättynyt 20.9.2020

Seurakunnan toiminta jatkuu Rinnekodissa messuilla, kauneimmilla joulauluilla ja jouluaaton hartaudella.

Lisätiedot: Eveli Malmer, vahtimestari

Rinnekodintie 9, 02980  Espoo
050 583 6882  (vahtimestari)

Rinnekappeli

Rinnekoti-säätiön asukkaiden, heidän omaistensa ja Rinnekodin työntekijöitä varten suunniteltu kappeli valmistui 1972. Arkkitehtisuunnittelu annettiin tehtäväksi Rinnekodin alueella tuolloin toimineelle arkkitehtitoimistolle Esko Hyvärinen & Reima Harlo.

Rakennus peruskorjattiin 2007. Kappelissa on 70 istumapaikkaa ja 30 pöytäpaikkaa. Salin lisäksi tiloihin kuuluvat kerhohuone ja takkahuone. Peruskorjauksessa kiinnitettiin erityistä huomiota esteettömyyteen.

Rinnekappelissa järjestetään hartauksien ja jumalanpalvelusten lisäksi vuosittain siunauksia. Nämä tilaisuudet mahdollistavat sen, että kylällä asuvat rinnekotilaiset pääsevät saattamaan heille rakkaita vainajia.

Tilavaraukset vahtimestari Eveli Malmerilta 050 583 6882 tai pappi Tarja Mikkolalta 040 7369 312.

Rinnekappeli on suunniteltu lähinnä Rinnekodin asukkaiden tarpeita ajatellen, mutta siellä järjestetään muitakin tilaisuuksia.