Kansainvälinen työ ja lähetystyö Espoon tuomiokirkkoseurakunnassa

Lähetystyö Espoon tuomiokirkkoseurakunnassa

Lähetystyö on ihmisten pyyteetöntä auttamista, jonka keskiössä on kristillinen ihmiskäsitys. Jumala on luonut jokaisen ihmisen omaksi kuvakseen. Tämä on perustana jokaisen ihmisen luovuttamattomalle ihmisarvolle. Tämän puolesta toimitaan lähetystyössä. Lähetystyö on kansainvälistä diakoniaa, sanallista todistusta, kehitysyhteistyötä ja koulutusta, jota toteutetaan paikallisten kirkkojen ja seurakuntien kautta keskinäisen yhteyden ja yhteistyön avulla.

Lähetysjärjestöt, joiden kanssa seurakuntamme on yhteistyössä:

Kysy lisää lähetystyöstä: lähetyspappi Iida Rotko, iida.rotko(ät)evl.fi

Monikulttuurinen työ

Monikulttuurista työtä teemme myös omilla kotikulmillamme. Esimerkiksi Suvelan ja Kauklahden kappeleilla toimii useita monikulttuurisia ryhmiä.

Kysy lisää monikulttuurisesta työstä: pastori Raigo Liiman, raigo.liiman(ät)evl.fi

Espoo International Lutheran Worship

Tervetuloa kansainväliseen messuun aina kuukauden toisena sunnuntaina klo 15 Suvelan kappelille (Kirstintie 24). Messu on kaksikielinen (suomi-englanti). Suomenkielinen pyhäkoulu lapsille. Suomenkielinen raamattupiiri klo 14 ennen messua.

Lisätietoja: pastori Mari Mathlin mari.mathlin(at)evl.fi .

Espoo International Lutheran Worship (Suvela) on the second Suday of the month at 3 pm in Suvela Chapel, Kirstintie 24, Suvela. The service is a bilingual (Finnish-English) mass. Sunday school in Finnish. Bible study at 2 pm in Finnish.

For more information, contact pastor Mari Mathlin, mari.mathlin'at'evl.fi

Lähetyskynttelikkö Espoon tuomiokirkossa.

Monikulttuurisuustyö
02770 Espoo

Vastuualue: Kauklahden ja Nupurin kappelit; monikulttuurisuus.

Kalajärven kappeli Tuomiokirkkoseurakunta

Vastuualue: Lähetystyö ja ekumenia

Vastuualue: Kauklahti

Diakoniatyöntekijä
Suvelan kappeli Tuomiokirkkoseurakunta
02770 Espoo

Vastuualueet: monikulttuurinen työ ja suuronnettomuuksien Henkinen huolto-ryhmän jäsenyys (Hehu). Asiakastyö Espoon aseman seutu sekä Kirkkojärven, Kulovalkean, Kiltakallion ja Kaupunginkallion alueilla.

Diakoniatyöntekijä
Kauppamäki 1
02780 Espoo

Vastuualueet: monikulttuurinen työ, sosiaalipedagoginen hevostoiminta ja SyysMatin markkinat. Asiakastyö Kauklahden keskustan, Lasilaakson, Vanttilan ja Nissinmäen alueilla.