Suvelan kappeli

Tervetuloa Suvelan kappelille!

Suvelan kappeli tunnetaan vireästä, elämänmakuisesta ja monipuolisesta toiminnastaan. Vasemmalta löytyvistä alasivuista pääset tutustumaan kaikkeen, mitä tällä hetkellä teemme Suvelassa.

Kahden kilometrin säteellä kappelista asuu noin 25.000 henkeä. Seurakuntalaiset ja työntekijät luovat rakastavan hyväksyvän yhteisön, joka on kävijöidensä näköinen. Siihen saa liittyä omine elämänkysymyksineen ja halutessaan uskonkysymyksineen.

Kappelilla on joka sunnuntai klo 15 loma-aikaa lukuun ottamatta messu tai jokin muu tilaisuus. Tiloissa kokoontuu viikoittain lukuisia ryhmiä vauvasta vaariin; esimerkiksi vauvakerho, seurakunnan muskarit, perhekerhoja, kouluikäisten kerhoja, nuorten Lujakallio-iltoja, käsityö-, rukous- ja diakoniapiirejä, eläkeläiskerhoja ja paljon muuta.

Kappelin suunnittelusta vastasi Arkkitehtitoimisto OOPEAA OyLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Rakennuksen suunnittelussa tavoitteena oli luoda helposti lähestyttävä, kaikille avoin yhteinen tila. Rakennus pääsi kolmannelle sijalle arkkitehtuurin Finlandia-palkintokilpailussa 2016, ja on saanut erityistä huomiota kansainvälisillä arkkitehtuurin foorumeilla. Kappelimme on esteetönLinkki avautuu uudessa välilehdessä, josta meidät on niin ikään palkittu.

Samassa kiinteistössä toimii myös Espoon kaupungin asukaspuisto.

Suvelan kappelin esitteet

Suomeksi
Suvela Chapel and residential park in english Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Södriks kapell och invånarpark på svenska Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kappelilla on monimuotoista toimintaa

Suvelan kappelin tilat täyttyvät alueen ihmisistä maanantaista sunnuntaihin. Toimintaa on aamusta iltaan, lapsista ikäihmisiin. Uskomme, että jotakin sinullekin. Ellei ole, lähetä meille viestiä, mitä toivoisit.

Tästä pääset tutustumaan kappelin toimintaan.

piirroskuva, jossa paljon iloisia värikäsvaatteisia ihmisiä kahdessa rivissä

Haluatko keskustella seurakunnan työntekijän kanssa?

Työntekijämme ovat töissä sinua varten.
Älä epäröi soittaa, mikäli mieltäsi painaa jokin huoli tai haluat, että kanssasi rukoillaan.

Papit

• Anita Kyönsaari 040 513 0843
  • Marja Malvaranta 040 531 1040
  • Vilppu Huomo 050 342 5219

Perhetyönohjaa Kirsi Kanerva 050 511 0165

Diakonit

• Kirsi Salonen 040 547 1861
  • Pauliina Alanko 040 531 1037
  • Eeva Einola 050 438 0189

Some

Seurakunnan eri työmuodoilla on Youtube-kanavat
Lapset        Lapset ja perheet Espoon tuomiokirkkoseurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Nuoret       LujakallioLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Aikuiset     Espoon tuomiokirkkoseurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kappelin toimitusvaraukset

tehdään Espoon seurakuntien palvelukeskuksen kautta, p.  09 8050 2601.

Seurakuntapastori
Suvelan kappeli Tuomiokirkkoseurakunta
Kirstintie 24
02760 Espoo

Vastuualue: Suvelan kappeli, lapsityö, hiljaisuuden retriitit, päiväkodit. Espoon keskuksen alueen esimies.

Suvelan kappelin kappelisali on korkeudessaan vaikuttava. Sen valo tuntuu tulevan suoraan taivaasta.

Lähellä sijaitsevia tiloja ja kohteita

Suvelan kappeli