Tukea perheelle

Tukea perheen ja parisuhteen kysymyksissä saat sekä Espoon seurakuntien toiminnasta että Espoon seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Espoon seurakunnissa toimivat kaikenmuotoiset ja kaikenlaiset perheet. Yksin, kaksin, yhdessä, lapset, äidit, isät, isovanhemmat, kummit, tilaa riittää. Toiminta tukee perheessä, parisuhteessa ja vanhemmuudessa jaksamista sekä kristillistä kasvatustyötä.

Oma paikkasi voi löytyä avoimista tai määräaikaisista harrastus- ja vertaisryhmistä. Tervetuloa mukaan myös perheleireille, -retkille ja muuhun vanhemmille, pariskunnille ja koko perheelle suunnattuun toimintaan.

Suomalainen eroseminaari

SUOMALAINEN EROSEMINAARI on vertaisryhmä, jossa käsitellään seuraavia aiheita:

• Ero oppimisprosessina
  • Eroon vievä tie: minä parisuhteessa
  • Pettymyksen tuoma suuttumus ja viha sekä sen purkaminen
  • Eroon liittyvä suru
  • Itsetunto ja itsetuntemus
  • Jatkuva muutos parisuhteessa; kasvu ja identiteettikriisit
  • Avoimuus ja sen puute, uskottomuus
  • Yksinäisyys, yksin oleminen ja uudet parisuhteet, uusperhe
  • Rakkaus— oma tapani rakastaa. Tarvitsevuuteni määrä ja sen vaikutus parisuhteisiini.
  • Seksuaalisuus parisuhteessa ja eron jälkeen
  • Lapsen näkökulma ja vanhemmuus erossa

Eron käsittely auttaa eroprosessissa ja antaa aikuiselle valmiuksia tukea lasta eron aiheuttamissa monenlaisissa tunteissa.

Espoon tuomiokirkkoseurakunta ja Leppävaaran seurakunta järjestävät yhdessä eroseminaarin lokakuu 2023- tammikuu 2024. Seminaari kokoontuu torstaisin klo 17-20 Kirkonkympissä (Kirkkokatu 10). Kokoontumispäivät ovat 19.10. / 9.11. / 16.11. / 23.11. / 30.11. / 7.12. / 14.12. / 4.1. / 11.1. / 18.1. / 25.1.

Seminaarin hinta on 70€ (mahdollisuus anoa maksuvapautusta tuloperustein). Illan aikana on iltapalatauko. Talo tarjoaa kahvia, teetä ja vettä sekä pienen iltapalan.

Tiedustelut ja haku ryhmään Eira Salakka, eira.salakka@evl.fi ja puhelin  050 3401260.

Sydämellisesti tervetuloa mukaan!
www.suomalaineneroseminaari.fi

Rakkausklinikka - suhdepohdintoja

Seuraa blogeja ja kysy parisuhteesta! Klikkaa kuvaa.

Diakoniatyöntekijä
Alberganesplanadi 1